Socialt (mer om oss)

Ha med sig hunden till jobbet?

11 inlägg 8788 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Ha med sig hunden till jobbet?

Jonte Myra  
#168935 Hej gott folk, Jag sitter och funderar på om jag ska köpa mig den där hunden som jag alltid velat ha! Men nu har jag två st jobb intervjuer efter påsk och jag har aldrig haft hund innan.
Jag själv har alltid velat haft en hund men min ekonomi har svikit mig. Nu har jag ekonomi till det men kanske inte tid? Många jag känner har med sin hund på jobbet, Dom låter dom sitta i bilen/maskinen etc?
Hunden jag ska evt ska köpa är en Dansk svensk gårdshund och jag får den när den är 8 veckor gammal. Vad ska jag göra? Kan jag ha med mig valpen i maskinen? i bilen? För mig personligen så skulle jag tycka synd om hunden sittandes i bilen tex i 8 timmar.
Vad är din erfarenhet? Har du suttit i samma sits som jag sitter i? Vore skönt att få lite svar och åsikter på detta! Jag har valt att inte köpa hunden förens jag har löst detta dilemma!

/ Tack på förhand :)



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

Blivande snickare  
#168939 Hej, här är några trådar i ämnet :smile:

viewtopic.php?f=109&t=6169

viewtopic.php?f=109&t=1953
Den här är nog mera vilka hundar folk har.

Vi vill se bilder på valpen sen :wink:

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

Jonte Myra  
#168943 Tack så mycket.. Gott att det löste sig för dom. Skulle vilja ha lite mer hjälp ang min situation faktist..
Bilder kommer när problemet är löst! :)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

totte  
#168951 Du skall absolut inte ha en valp sittande i bilen i timmar utan sällskap, det mår den mycket dåligt av. Men i maskinen tror jag det kan funka om du kan ta korta raster rätt ofta så den får ut och röra på sig och minst nån längre rast så den får rasa av sig ordentligt.

Annars är det viktiga att den inte får känna sig övergiven och otrygg, och det blir den om du lämnar den ensam länge. Men får den vara med husse och känna att den "är i flocken" så är det OK. Förutsätter förstås att det finns plats i hytten. Tuggleksaker och annat kul att bita i är bra tillbehör.

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168980 jag känner verkligen igen mig, sitter i samma sits som du men jag skulle vilja ha mig en jämte till jakt, den får väl plats i hytten ett tag iaf men e blir ju ganska stor. annars läser man ju mest om folk som har dvärgpincher å andra småhundar i maskin

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

Anton7477  
#169037 Jag har en wachtel som nu är 3 år har haft med den i maskinen sen den var valp. i början hade jag den i en korg i bakrutan sen så har jag haft den på golvet i maskinen. Gick bra men fick ont i knäna eftersom man fick sitta konstigt. Kör valmet skördare och den e ju inte så stor i hytten. Nu har jag den antingen i kojan eller i bilen. Släpper ut den två ggr per pass så den kan kissa. Funkar jättebra och hunden blir kalas av att alltid vara med.

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

Jonte Myra  
#169085 Tack för all svar! Hjälp mig en hel del faktiskt!
Nu måste jag bara få klartäcken av chefen om jag nu får jobbet dvs :)

Tack allesammans!
Postar en bild på hunden när jag köpt den =)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

totte  
#169104 Kul, lycka till med att få jobbet!

Finns en tråd som heter "Hundar" i forumet "Före och efter jobbet"->"Socialt" här ovan.

viewtopic.php?f=109&t=1953

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

Blivande snickare  
#169105
Blivande snickare skrev:https://skogsforum.se/viewtopic.php?f=109&t=1953
Den här är nog mera vilka hundar folk har.

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

Micke.Osby  
#169119 Tjenare.

Köpte mig en Gårdshund för drygt en månad sedan, bra format på "maskin hund". Hon är dock 4 år gammal och ingen valp. Men jag tänkte bara dela med mig av dom erfarenheter jag har fått än så länge.

Inga som helst problem i maskinen. Hon ligger för det mesta å halv sover vid vänster foten. Hon gillar dock inte ljudet av när grenar skrapar emot rutorna, gissar att det är en vane sak eftersom att det har blivit betydligt bättre.
Jag skulle inte rekommendera att låta hunden vara själv i bilen ens när den har blivit vuxen. Min sitter endast själv i bilen när jag tankar å smörjer eftersom att jag inte fixat ett långt rep eller eftersöks lina att fästa henne i. Dom verkar bli ganska oroliga när man lämnar dem ensamma.

Vi brukar gå 10 minuters promenader var 3 - 4 timme. Jag äter mackorna å hon tittar långt efter dom...

Avatar Fallback

Re: Ha med sig hunden till jobbet?

skogstok88  
#169125 Hej

Jag har med mig min dvärg pinscher (DP) varje dag den är ett år nu en valp skall inte följa med direkt i maskinen börja lungt och anpassa den till den onaturlig miljö.

På morgonen så går jag en promenad på 20 minuter innan vi åker sen när vi kommer fram så får hunden springa en snabb vända för att eventuellt kissa lite till sen får hunden sitta i bilen med mycket vatten och en mysig bed och ett fönster lite öppet och tänk på att inte parkera bilen så solen steker.

Sen vid frukost tid så släpper jag ut hunden och går en runda jag käkar i maskinen undertiden jag kör ut till avlägget så dricker kaffe när jag rastar hunden sen får hunden följa med tills lunch igen.

Tar en rast på en halv timme slänger i mig maten och ut och rasta hunden och leker med den
sen får hunden sitta där fram till 4 tiden sen en snabb kiss på väg till maskinen sen följer hon fram till 6 tiden sen åker vi hem..

Min hund blev oroligare efter jag hade med mig henne varje dag i maskinen,de märkte jag när jag skulle lämna henne sen därför får jag göra så här

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).