Socialt (mer om oss)

Nu jävlar ska ja ner några kilo...

190 inlägg 68897 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

wiktor  
#166184 det räcker med att köpa en ny röjsåg :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Elmia
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166259
Engelthon skrev:Jag måste bara få vara med här :) Jag har gått ner 20kg från årsskiftet. Vägde 130kg och nu ligger vågen på 110kg så jävla underbart.

Men jag ska ner till minst 90kg har jag tänkt.



Visst är det underbart va allt går lättare me mindre kg? Bra gjort, Men vad har du gjort?

   TS
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Engelthon  
#166453 1. Äter 6ggr/dag med ett intag av 1000-1600kcal/dag
2. Går 3ggr/veckan 30-60min/ggr
3. Gym 2ggr/veckan 60min/ggr

Äter mycket fisk, fågel. Minskat på mjöl mat inget vitt bröd.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Engelthon  
#168666 Steg på vågen idag 108kg landade nålen på. Så ca: 2kg på 15dagar. Det märks att det börjar ta emot eller får jag mer muskler :lol:

Men det är bara 9kg kvar till drömgränsen är sprängd så man får lägga in en ny växel :mrgreen:

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168675 Låter ju fint, passar ju bra inför barmarksjobben med lite lättare kropp.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168850 Jag har ju tränat en del, å förlorat tot 14kg i dagens läge, idag har det exvis blitt en liten promenix på 11.5km innan frukost, å på eftermiddan så drog ja en vända me cykeln, "bara" 18km men högt tempo å efter d så gymma jag en timme:)... Så nu ska Ja SOVA;) Men fasen va skoj d e å träna, kan inte fatta att ja glömt av de under tiden man haft sambo å grejjer, fasen va ja ska prioritera mej själv i framtiden, d mår man ju bra av;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168858 "nutte"! Så otroligt roligt att läsa det du skriver här, jag blir inspirerad och imponerad! Lycka till framöver. Ska jag vara lite sådär präktig med åsikter så är det väl att få in träningen i vardagen. Med det menar jag så det fungerar även med familj och jobb och "hela köret".

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#168867 Ja "nu jävlar" nutte, som rubriken säger! Klart imponerad!

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168890 Bra jobbat, nutte!

Här är en intressant artikel, som hävdar att depression och snabbmat hör ihop http://www.svd.se/mat-och-vin/pizza-ata ... 967281.svd
/Niklas

Edit rättat länken
Senast redigerad av Niking sön 01 apr 2012, 16:20, redigerad totalt 2 gånger.

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168907
Uvskogen skrev:"nutte"! Så otroligt roligt att läsa det du skriver här, jag blir inspirerad och imponerad! Lycka till framöver. Ska jag vara lite sådär präktig med åsikter så är det väl att få in träningen i vardagen. Med det menar jag så det fungerar även med familj och jobb och "hela köret".



Visst går det att få in träningen i vardagen, MEN, det är jävligt lätt att glömma bort träningen åxå, trivs man me sälskapet så umgås man gärna istället för att träna, eller så har det varit iaf, men nu ser man saker å ting på annt vis, så Nu kör jag på;)...
Att ha gått från 110 kg till -96 just nu är makalöst härligt, å inte så omöjligt som ja trott... Målet på sikt är dock under 90kg, då väger ja nog som ja borde:)...
Å jag är inte kärring, men har blitt sjukt inspererad av biggest loser, kan dom gå ner 6 kg på en vecka borde ja kunna göra samma sak fast på nån månad ist;) bara ja är ihärdig nog;)

   TS
Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#170697 så ja, minus 2 kg till;) så nu fick ja lov å åka å köpa nya kläder i veckan för man ser ju ut som en sån däriga tonåring, me brallorna på halva röven, å som får stanna varannan meter å dra upp dom...;)

   TS
Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#170711 Heja nutte! ^:)^

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Skotartjejen  
#172890 Här kämpas det på med vikten också, drog igång efter nyår. Har hittils tappat 13,5 kilo och byxorna har jag börjat att kunna dra på mig utan att knäppa upp innan. Fick lite problem igår med jobbarbyxorna, fick leta reda på ett skärp för man vill ju inte stå med brallorna nere vid fotknölarna rätt vad det är :)).

Användarvisningsbild

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

totte  
#172913 Se på f-n!

Avatar Fallback

Re: Nu jävlar ska ja ner några kilo...

Engelthon  
#174421 Ställde mig på vågen idag och den visar 102kg! Det är bara 2,1kg kvar innan gränsen är nådd.
Så 28kg på 5 månader får man nog säga att man är nöjd. Vissa kläder kan jag inte använda längre dom tältar jag nu mera i :shock:

Dessutom har nog utseendet ändras mycket för när jag var förbi en bekant som inte hade sett mig på ett halvår kände inte igen mig på en gång.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).