Före och efter jobbet

Är trä ett lågprismaterial eller lyx?

4 inlägg 2687 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Är trä ett lågprismaterial eller lyx?

Zalman  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168564 Intressant krönika.

Trä är en ren naturprodukt, varsamt odlat i 60 – 100 år och som vi därefter klyver, svarvar, förpackar och marknadsför ned det till marknadens absoluta lågprisprodukter. Träindustrin förvandlar det finaste till det fulaste.
- Kära skogsindustri, det är inte den tunnaste klingan, den effektivaste torken eller den snabbaste hyveln som vinner kampen om marknaden och lönsamheten.
- Nej, det är den bästa designen, det stoltaste varumärket och den mest kundanpassade leveransen som ger en vinstmarginal på 25 %. Så hoppa därför över nästa driftsingenjör och anställ en designer istället. Trä från våra skogar förtjänar det.
http://www.danskebank.se/sv-se/Skog-och ... kning.aspx



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Är trä ett lågprismaterial eller lyx?

mannen  
#168565 Mycket bra skrivet och tänkvärt skulle jag vilja säga.

Avatar Fallback

Re: Är trä ett lågprismaterial eller lyx?

MNskog  
#168575 Klokt skrivet. Tyvärr kapprustar sågverksföretagen och tävlar om vem som har största sågverket.
Allt för att kontrollera så stor del av råvaruflödet som möjligt istället för produktutveckling och design.

Användarvisningsbild

Re: Är trä ett lågprismaterial eller lyx?

Camwood  
#168747 Bra Zalman :grin: men glöm inte bort alla träföretag som har överlevt och tjänat pengar på att fila klingan och slitit för en liten vinst :???: Tänk bara på utvecklingen inom träindustrin !!!! Det när lätt att va efterklok :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).