Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Caldaro joysticks i Ponsse Dual?

2 inlägg 3027 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Caldaro joysticks i Ponsse Dual?

Fredrik_L  
#168430 Går i tankarna att införskaffa ett Bracke c.16 aggregat till min maskin.
Enligt Bracke så går det inte att styra aggregatet med mina nuvarande palleter utan jag måste byta spakar. Grannen har traktorgrävare med dessa Caldaro spakar med vanliga vippor plus 5knappar på framsidan. Detta måste ju vara optimalt att styra aggregatet med?
Nån här som har dessa spakar eller vet någon som kör med dessa? Tror dom sitter original i Rottnes skördare? Går dom att montera i en Ponsse Buffalo Dual -07??



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Användarvisningsbild

Re: Caldaro joysticks i Ponsse Dual?

Mäki  
#168446 Om Bracke inte klarar av bygga aggregatet så det går att styra med dom största maskin tillverkarnas styrsystem så skulle inte jag köpa det. Dåligt 👎

När vi körde med Naarva klipp på TJ så flyttade vi över HHM från skördar aggregatet till Naarvan och kunde då styra den helt och hållet från maskinens styrsystem.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).