Skotare

ECO LOG 574B

7 inlägg 5590 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

ECO LOG 574B

Hasse  
#16828 Hej,
Finns det någon i vårt land som kör eller har kört denna skotare?
Jag vill veta allt.
Bränsle förbr?
Driftsäkerhet?
Problem?

Tacksam för alla typer av åsikter:)

Hasse



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild
Skog  
#16831 Är en som jag brukar flytta med trailerń som har en som är ca 5mån gammal. Till en början var han rätt missnöjd för han tyckte den var klen :cry:
men de var ut å justera lite på den så då började den gå riktigt :D
De jag har hört om Eco-Log 574 B är att den ska vara rätt stark på drivningen bränsleförbrukningen är väll skaplig med :roll: Är nog den modell jag skulle köpa om nån satt "kniven" under strupen å sa att jag måste köpa en Eco-Log skotare :wink: Nä de är Ponsse Buffalo för min del va de gäller skotare......... Men man lär ju erkänna att nya C-serien verkar bli ett lyft för Eco- Log.

Användarvisningsbild
Golddigger  
#16877 Vi har haft en 574 B -04 och visst fanns det småsaker som inte var bra med den ,men i det stora hela så var vi jätte nöjd.
Den höjdbara grinden knäcker man lätt om man råkar ta i den med bommen...sen så måste man komma ihåg att rengöra under locket till cylindern som skjuter grinden fram/bak ,gör man inte det så packas det igen och slutar med att man knäcker slanganslutningarna.
Kranen är i vekaste laget..speciellt på svängen.

Det var väl lite av det negativa som jag kom på..nu till det positiva.
Bränsleförbrukning på våran låg mellan 7-8 l/h
Rymlig hytt med bra sikt.
Lätt servad
Fin och harmonisk hydralik.

Idag har vi en 860.3 och visst e den fin och bra..men den dra mera bränsle samt att förarmiljön suger om man jämnför med Eco-Logen

Avatar Fallback
Hasse  
#16968 Tackar, det ser ju bra ut om den går billigt. Inga boggielådor som havererat eller annat tjaffs ??

   TS
Användarvisningsbild
Golddigger  
#17124 Nä inga större haverier..slangar far det ju på alla maskiner.
Bränslematarpumpen fick vi byta.
Utskjutet sprack längsefter men det berodde på yttre åverkan.

Vi har ju en 860.3 idag och chefen saknar 574:an..det säger väl enhel del.

Avatar Fallback
Hasse  
#17164 Det säger väl allt det!
Hur många timmar körde ni innan ni bytte bort den ?
Vad för slags kran hade ni?

   TS
Användarvisningsbild
Golddigger  
#17220 ca 9000 tim hade den gått.
Vi hade 8,5 m Loglift kran med Hultins Supergrip 360

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).