Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Vad är detta ???

23 inlägg 11778 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: Vad är detta ???

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168138 https://www.google.se/search?tbm=isch&h ... lder&gbv=2

Finns många varianter på Google Bilder

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta ???

molnia  
#168149 så det var i Farbror Google´s gömmor du hade letat, Jag råkade hittade en med extra bra grepp i stocken. :grin:
StocksaxR.jpg

Avatar Fallback

Re: Vad är detta ???

Skogstinsen  
#168176
molnia skrev:
Slurfi skrev:
Bild

En variant?


Har du fler bilder på en sån? jag har funderat på bygga en sån till lunningstraktorn. Eftersom vi idag bara har en sax och även vinsch på huggarvagnen hade det varit trevligt med en stocksax till.



Svetsa gärna på plåt, så saxen blir täckt. Jag har flera sådana saxar efter mina hästar, och kruxet är att det drar in grenar m.m så det går grymt tungt för hästen.(annat med traktor) Men det styr bort det mesta, blir som koner. Jag kör oftast med 2 saxar samtidigt, 2a stocken och rotstocken brukar få följa med till stickvägen. :smile:

Avatar Fallback

Re: Vad är detta ???

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168207 Om du vill bli av med S-gripen, så köper jag den gärna! Vore kul att testa! Jag lovar att lägga upp filmer i HD-kvalitet i så fall. :ugeek:

Bild på domänsax:
http://www.skogma.se/Servlet?Servlet?pa ... 1&sort=152

Avatar Fallback

Re: Vad är detta ???

Blå  
#168443 Trevligt att ni tar upp S-gripen, följde med en vid köp av en FMV wirekran, men inte provat än.
All text var bortnött på min så jag visste inte att den hette så, nu blir det enklare att ta reda på
hur det var tänkt att fungera.
Återkommer om det blir något vettigt resultat.
Den är ganska stor, "fullt tag" blir antagligen mer än vad Dextan kan väga emot, eller Starkranen
mäktar med.

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta ???

Boman  
#694887 Hej har en s-grip liggande hemma helt ny och oanvända. Fins det en nån som använder dessa?

Avatar Fallback

Re: Vad är detta ???

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#694937 Jag har försökt, men inte sett tjusningen.

Användarvisningsbild

Re: Vad är detta ???

Boman  
#694957 Det värkar var ganska omständligt! Men den är tänkt till lite mindre ved typ!?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).