Före och efter jobbet

VARNING för oseriösa telefonförsäljare

181 inlägg 154678 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogstomte  
#167510 Så fort jag hör att det är en säljare lägger jag på utan att säga ett ord. Då finns inget att klippa och klistra iaf.

Elmia
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#167553 Blev uppringd av ”Telia” eller rättare sagt nån av deras återförsäljare idag som ville erbjuda en Ipad2, inte i samband med nått abonnemangsförlängning. Tackade bestämt nej och fick således inte höra hur betalningen skulle gå till. Antar att det skulle läggas på fakturan varje månad. Är det ett nytt grep för att kränga prylar?
Nån annan som fått detta erbjudande?

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Tosca  
#167558 Telia verkar ha fått många nya "samarbetspartners", jag ringde kundtjänst om en som ville sälja abonnemangsförlängning och ny telefon - de kände inte till denne men efter mitt samtal till kundtjänst har det varit lugnt på återförsäljare.
Det är möjligt att telia la in någon spärr, hoppas kan man ju iaf så lugnet håller i sig.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

4WD  
#167559 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 16:52, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogstomte  
#167576
4WD skrev:Min yngste grabb, som visste att jag aldrig ville ha ngt att göra med telefonförsäljare, svarade efter egen fantasi att "nä pappa har gått bort". Det var det effektivaste jag vart med om. Men i grövsta laget kanske.


Ha ha, klockren ju :lol:

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Skogstomte  
#167579
Kse skrev:Blev uppringd av ”Telia” eller rättare sagt nån av deras återförsäljare idag som ville erbjuda en Ipad2, inte i samband med nått abonnemangsförlängning. Tackade bestämt nej och fick således inte höra hur betalningen skulle gå till. Antar att det skulle läggas på fakturan varje månad. Är det ett nytt grep för att kränga prylar?
Nån annan som fått detta erbjudande?


Ja, de har ringt mig också och vill att jag ska teckna 24 mån till. Var nå´n ÅF åt Telia. Pratade med dem då jag har abonnemang hos Telia. Tackade nej med motiveringen att jag inte gillar att binda. Ok sa den trevliga tjejen. Ett par dagar senare ringer en kille och undrar om jag vill binda på 24 mån. Jag säger att jag redan tackat nej och ni behöver inte ringa och tjata. Jag tjatar inte säger han lätt irriterat. Jo, du får väl läsa dina papper säger jag. Han säger lite irriterat att jag har inga papper. Men någon notering måste du väl ha tycker jag? Nej säger han ännu mer irriterad. Men gör för f-n en notering då säger jag och lägger på. Har faktiskt sluppit dem sen dess.

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#167596 Jag har utan att överdriva blivit uppringd runt 20 gånger senaste veckorna, det är ju massa olika företag som heter typ Telia*#, Telia mobil, Telia se osv. Har bara sagt att jag säger samma sak som till dom 20 som ringt före dig, "Det där fixar vi alldeles själva på Teliabutiken".
En del nöjer sig med det medans andra fortsäter i stil med; "Ja men vi hjälper så gärna till och vi lever ju faktiskt på det här och är beroende av kunder"
Nu har jag själv fixat förlängningen via riktiga Telia och killen som ringde idag var inte ute efter att förlänga abonnemanget utan ville sälja på mig en Ipad2, antar att dom ville ha över mig som kund och Ipaden hade nog slagits på fakturan varje månad.

3 månader innan ditt abonnemang löper ut så kan du binda dig på nytt så det är då dom brukar ringa.
Problemet med återförsäljarna är ju att dom vill tjäna än me pengar. Förlängde ett annat abonnemang för ett tag sen hos en återförsäljare, när nästa återförsäljare ringde och jag meddelade att jag redan förlängt så undrade han vad jag fick för telefon. När jag berättade det tyckte han att jag blivit lurad och sa att jag hade rätt till en betydligt dyrare.
Därför bestämde jag mig för att gå via riktiga Telia nästa gång.

   TS
Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168570
D Brown skrev:Nu har det hänt något "nytt", en kvinna med troligen afrikansk brytning ringer och säger:

"Hi, my name is Sonia and I´m calling from the tecnical department of *ohörbart, ett företag antagligen*, do you speak english?"

Jag blir så snopen att jag lägger på, för att i nästa sekund bli nyfiken och undra vad hon ville #-o
Två gånger har detta skett på en vecka.

Är det någon som språkat med Sonia och vet vad hon vill? (mer än att ha mina pengar)


Nu ringde det en man från samma ställe i samma ärende, nu passade jag på att prata lite mera. Bl.a så var min dator "badly infected".
Han erbjöd också sin hjälp och:
"-You need to put your computer on now!"
Men jag har stationär dator och stationär telefon med för kort sladd, så jag svarade:
"-You need to go to hell!"
Han frågade artigt:
"-But why?"
Jag replikerade:
"-Because there´s where people like you belong!"
Sedan orkade jag inte längre, la mig på soffan igen och slöt ögonen.

Angående virussmittan verkade mannen ha fel. Dialekten kan f.ö ha vart åt Indien Pakistanhållet också, inte utpräglad Peter Sellers-dialekt precis, men lite så.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Blivande snickare  
#168855
D Brown skrev:"-You need to go to hell!"
Han frågade artigt:
"-But why?"
Jag replikerade:
"-Because there´s where people like you belong!"

Verkar som att han fått det svaret för :))
Annars var det ju en helt perfekt konversation från din sida ;)

Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Kse  
#173723 Fick ett samtal från Phonera idag.
Började med att dom sa att dom ringer angående en prissänkning av mitt abonnemang.
Hajjade till lite då jag just bundit ett av mina abonnemang på 24 månader.
Frågade igen varifrån hon ringde och fick då fram att det var Telia Phonera och inte Telia Sonera som jag först hörde. Hur som helst så erbjöd dom då fast pris på 299:-/ månad mot mina 529:-/ månad med samma villkor. Dom skulle lösa ut mina abonnemang ur Telia trots att jag just bundit det ena på 24 månader och dessutom lagt in en Iphone4 i fakturan.
Allt verkade ok förutom att säljaren gick på som en kulspruta, tyckte ju det lät lite för bra och ville kolla upp dom lite. Tjejen fattade inte vad som var problemet och undrade varför jag inte bara sa ja direkt. Jag sa att vi är fler i företaget som måsta ta beslut om vi ska byta operatör(vilket ju inte var sant) och att jag återkommer i morgon. Fick nästan slänga på luren för att bli av med henne. Sen så har hon ringt 4 gånger idag och undrat om jag pratat med min partner än. Varje gång har jag meddelat att jag talar med honom ikväll när jag kommer hem och att JAG ringer henne när jag är intresserad av att byta abonnemang. Sista gången blev jag rejält irriterad och tänkte nästa be henne dra åt H-vete. Har kollat upp dom lite och det verkar ju vara ett seriöst företag, det negativa jag hittar är just om deras säljtekniker men att dom som haft abonnemanget ett tag är nöjda.
Total så skulle jag ju spara 5500:- på ett år så visst låter det intressant.
Någon som har erfarenhet av Phonera?

   TS
Användarvisningsbild

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

Mäki  
#173724 Om ett företag kallar sig nästan identiskt med ett annat stort företag skulle jag aldrig ta dom på allvar.

Sedan så skall man inte ta allt man läser på nätet på allvar för många företag skriver på sajter under fejkade alias bara för att om någon försöker kolla upp dom så skall det komma positiva resultat.

Men om du har talat med vänner som kan rekommendera dom så varför inte.
Det kan vara deras företags strategi att sno åt sig kunder och sedan när dom större tröttnat på att dom tar kunder så köper dom upp bolaget och vips så har dom tjänat pengar fast dom sålt abonnemang på förlust i början.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

ICE  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#173751 Snabb googling ledde bl a till denna träffen och de omdömena gör iaf inte mig sugen på att bli kund:

http://www.rejta.se/omdome/692668/Phonera+AB

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

elis  
#173765
alinasten33 skrev:hej kära er,
jag har ett tips för er som plagas av oönskade samtal. jag blir själv ringt av telefonförsäljare och såna och jag svarar inte längre. man kan kolla upp numren också på http://www.tellows.se/ och se vem det är. där finns kommentarer och möjligheten att utbyta erfarenheter med andra som har samma problem. det lösa i alla fall inte problemet helt, men det är kul ändå!
ha det så bra,
alina


Denna skumraskfigur figurerar på allehanda siter och gör reklam för denna site. Stöter ni på henne eller hennes gelikar på fler siter så anmäl hennes kommentarer och se till att hon avlägsnas, hon är en del av telefonterrorns ansikte utåt. Den site hon "rekommenderar" är en del i ett större upplägg där det finns telefonförsäljning i bakgrunden.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

elis  
#173766 Phonera har jag alltför mycket erfarenhet av, ett riktigt skitföretag som döljer sig bakom ett mycket stort antal telemarketingföretag mer eller mindre skrupellösa. Det är alla dessa samarbetspartners som står för lögnerna, lyckas man blockera ett så kommer ett annat.
Samma upplägg som för övrigt lrf-media har, också de förbannat likt ohyra att bli av med. Prenumererade en gång på Land och omedelbart började terrorn från ett antal olika "aktörer", samtliga dock på uppdrag av deras partner LRFmedia! lrf-media har, tyvärr, ett mycket stort antal intressanta tidningar under sin flagg, tidningar som i alla fall jag aldrig kommer prenumerera på. Inte så länge lrf gömmer sig bakom alla dessa telemarketingföretag som ringer under olika namn och endast under press anger sin uppdragsgivare=lrf.
Har just "bjudits" på ett Land abb av Granngården och Nordpost, frun blev glad och jag blev orolig. Hoppas bara att inte också det leder till samma förb---de terror.

Avatar Fallback

Re: VARNING för oseriösa telefonförsäljare

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#174824 Blev uppringd från Dialect som ringer för Telias räkning påstod han,och undrade över min månadskostnad för mobilen.
Svarade sanningsenligt att det har jag inte en aning om,tänkte för mig själv att det borde han i så fall veta,varför ringer han annars i Telias intresse.
Efter flera likadana svar på frågan sa han bara tack och adjö.
Även tele2s företagstelefoni sysslade med terror att ideligen ringa upp och med en dåres envishet hävda att jag ringde med fel telefoni,till jag gav svaret att det skitbolaget tar jag inte i med tång,då klickade säljaren i örat på mig sen har jag inte hört ett ljud från dom.
Talar också om för alla säljare att jag aldrig går från Telia samt att det inte drabbar fattigt folk om de hävdar att det är dyrt.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).