tor 23 sep 2010, 13:00#101533
Här brukar säljlusten ta slut när dom frågar:
"-Låter det bra?"
Ofta har dom då rabblat upp massa språkliga fel, t.ex "ju mer ju billigare" eller "destu mer destu billigare", "bytade abonnemang". Ofta låter det också som att dom läser innantill, det tycker jag inte heller låter bra.
Efter att ha påpekat dessa fel så blir dom ofta som helt virriga och orden kommer i en enda röra som låter ännu sämre.
Ofta brukar dom också påstå att dom gör mig en tjänst, jag hävdar att tjänster görs utan vinning, det dom utför är ett avlönat arbete.
Det är oftast ungt folk med dryg attityd som ringer, dessa förtjänar inte att mötas av annat än dryghet tillbaka. Ringer det äldre människor med vårdat språk och uppförande så är ju inte motivationen att toka sig tillbaka lika hög, motivationen att köpa är dock alltid låg.
En annan sak vi brukar oense om är när dom frågar hur lång bindningstid jag har, jag svarar "3 år, bindningstiden går ut i Januari 2013"
Då börjar dom självsäkert hävda att jag far med osanning eftersom treåriga abonnemang inte finns.
Men faktum är att jag har ett kombinationsabonnemang på TV/internet/telefoni på relativt nynedgrävd fiber, sträckan var lång, men kostnaden var relativt överkomlig, i gengäld så är bindningstiden 3 år.
Telia har även ensamrätt i dessa 3 år på denna fiber, så det är bara för allt tjatfôlk att lägga ner snacket om att jag kan ringa billigare med deras bolag via kopparnät, "straffavgiften" om jag säger upp abonnemanget i förtid är ju samma som avgiften för den kvarvarande bindningstiden.