Traktorn i skogen

BM430 halvband?

20 inlägg 15155 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

BM430 halvband?

ortoped  
#167353 Hej! Köpte en 430 halvband igår för att köra i våtmark och skog. Dörrarna är borttagna så jag misstänker att det inte är orginal halvband utan någon som gjort om med halvbandsats etc eftersom dörrarna annars slår i banden. Är det någon som vet om det gjordes halvband 430? ska dörrarna gå att stänga över banden? fronten är gul och resten röd, fanns det olika modeller?



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

BM 35  
#167375 Vill ha bild på Traktorn!

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167396 Det gjordes 1/2band 430 när de var nya men det var inte BM som tillverkade dom
utan någon annan firma. Ofta var dörrarna avkapade på mitten.

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ortoped  
#167480 Tack för det! dom verkar kapade men det finns gångjärn på traktorn nedanför så något kan ha suttit där också annars blir det ju ett mellanrum. Vilken flik ska man trycka på för att bifoga bild?

   TS
Användarvisningsbild

Re: BM430 halvband?

totte  
#167484 Rulla ner och tryck "Ladda upp en bilaga". Välj bild och tryck sen "Bifoga filen".

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ortoped  
#167562 Hej igen här kommer en bild på halvbandarn!

   TS
Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167680 Shysst! Är det skyddsplåtar under och vändbar stol?

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ortoped  
#167915 Nej tyvärr helt trasig rostig vanlig stol och inga plåtar. Fanns det 430 med vändbar stol?

   TS
Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ortoped  
#167916 Försöker med bättre bild

   TS
Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ATK  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#168038
ortoped skrev:Nej tyvärr helt trasig rostig vanlig stol och inga plåtar. Fanns det 430 med vändbar stol?


Nej, inte orginal. Du har visst hydralen kvar så då blir det nog för trångt för att
bygga om.

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ortoped  
#168051 Ok det hade ju varit bra annars

   TS
Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

430kan  
#183842 Kanske är inte ärendet längre aktuellt men, här kommer en filmsnutt på en 430 med halvband, kort men kärnfullt, det goda börjar ca. 5 minuter in i filmen:



Jag blir inte klok på hur dörrarna är lösta. Tycker vä. & hö. dörr ser olika ut.

Hade inte norska armén BM 400 med halvband? Kanske är det ngt. sådant man använt på din 430.

Användarvisningsbild

Re: BM430 halvband?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#183893 Fin film, morfar hade en 430 som jag fick köra med litegrann.
Dörren på höger sida i filmen är ej öppningsbar, på vänster sida har
han kapat av nederdelen och tätat med en gummilist så överdelen går fri från bandet
nederdelen är sannolikt fastskruvad i hytten.

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#353201 @ortoped, har du kvar halvbandaren? Du hade väl en bamse också?

Avatar Fallback

Re: BM430 halvband?

ortoped  
#353357 Hej jag har kvar 430 halvband, 320 halvband, mf35 halvband, Grålle Halvband , grön renov bamse och rött objekt samt oliver cletrac ösa

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).