Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Allroad 300 4x4 IS ?

19 inlägg 23713 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Allroad 300 4x4 IS ?

krille99  
#16014 Hej!

nån som har erfarenhet av denna maskin?

4x4 IS med delad bakaxel 300kubik. verkar var en stark maskin.

nån som har ?



   TS
Avatar Fallback
krille99  
#16441 ingen som testat ??

   TS
Avatar Fallback

Re: Allroad 300 4x4 IS ?

Bonden/Ramnäs  
#16448
krille99 skrev:Hej!

nån som har erfarenhet av denna maskin?

4x4 IS med delad bakaxel 300kubik. verkar var en stark maskin.

nån som har ?




jag har 2x4 300 alroad :(

Avatar Fallback
krille99  
#16458 näjd med kvaliten motorn då ?

   TS
Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#16466
krille99 skrev:näjd med kvaliten motorn då ?



nej, tyvärr inte går sönder hela tiden tycker jag :( bara skit enligt mej. den står nu på verkstad och får något elfel fixat :cry:

Avatar Fallback
krille99  
#16491 värdefull information..

tack..

   TS
Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#16641
krille99 skrev:värdefull information..

tack..




så enligt mej är det bara skit :cry:

Avatar Fallback
krille99  
#16646 satsa på en polaris 6x6 hjulsdriven äldre modell för man för 40000:_

   TS
Avatar Fallback
Bonden/Ramnäs  
#16656
krille99 skrev:satsa på en polaris 6x6 hjulsdriven äldre modell för man för 40000:_



har funderat på det och det verkar vettigt :D

Avatar Fallback
krille99  
#16661 samma här valet fåt där emmelan men sedan ser man att man får en helt ny 2008 allroad för nästa samma pengar..

   TS
Avatar Fallback
nisse  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16694
krille99 skrev:satsa på en polaris 6x6 hjulsdriven äldre modell för man för 40000:_


Blir inte detta en rätt tung kluns?

Har en liten kawa 400 som mest används till att flytta mig+utrustning och jag uppskattar att den är så lätt o smidig.Fast den måste viktas ned om man ska dra lite tyngre.

Dra tunga lass anser jag iofs att det finns bättre maskintyper än ATV till.

/Nisse

Användarvisningsbild
Sundhult  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16712 Jag köpte mig en Polaris 6x6 och har samlat lite tankar kring köpet på ATV-center:
http://atvcenter.se/modules.php?name=Fo ... 3897#73897

Tror att en Honda med hydrostatdrift är något att titta närmre på.

//.D

Avatar Fallback

Varför köpa kines-atv alls ?

dieseltomten  
#16748 Jag undrar varför folk köper kinabyggda atv i tron att de ska fungera lika bra som en japansk. De japanska har ju blivit utprovade i 20-25 år så skitkonstruktioner är utsållade. Lackning och svetsar, material och annat är ju tamefan outslitligt på en japan.
Det till nästan samma pris som en kines-atv. Min sambo köpte en kines-eumoppe för tio tkr. Den var väl inte bästa kvaliteten men rak platt asfaltväg funkar ju den på.

Men i skogen så duger inget annat än en japansk, det är min mening. Kanske ev de koreanska som verkar ha kommit framåt.

Sen får ni gärna komma med kommentarer till min åsikt.
Allroad och de andra duger med asfaltdäck till de som inte kommer att ploga, dra älg och sånt.

Användarvisningsbild
pgo_jim  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#16756 En 6x6 verkar ta mer plats samt att jag tror en Honda hydrostat är lämpligare för o dra tungt

Delad bakaxel tål inte alls lika mycket tyngd som en helbakaxel

Samt att jag köpte en Pgo x-rider eu moppe 4hjulig
efter en vecka så var det rost i svetsfogarna
den gick endå på 19 995kr för en fyrhjuling på 50cc

är osäker men jag tror inte det är japanskt

Fördelen med o köpa ett känt märke är ju reservdelar, tillgång och begmarknaden, lär ju va lättare o sälja en honda, kawa eller yama än en allroad eller linhai

Nackdelen med dom är ju priset, men man får vad man betalar för i dom flesta fallen

Fördelen med dom billiga är ju om du har någon form av garanti från försäljaren så han fixar felen under en viss tid

Nackdelen är ju att när du kanske velat köra så står maskin på verkstad och dessutom så blir det ju transportkostnader fram o tillbaka?

Avatar Fallback
Bucketman  
#20564 Vet att många har haft problem med kina-byggen. Men ja kör en själv o har inte haft något problem alls med den. Har kört ut ca 150 kubik massa,timmer o ved ur skogen med den. Inte har det varit någon snäll terräng heller, så den har fått smakat en hel del. Sen ser ja ju till att sköta den ordentligt också så klart.

Kanske bara har haft tur... vad vet ja!

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).