Skotare

Kommer komatsu med något nytt?

125 inlägg 57047 visningar 25 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

novis??  
#166294
Anton7477 skrev:Var ju inte mycket att hurra för!

ettstort steg för komatsu :lol: men vad var niveleringen? o alla stora steg frammåt kort avgasrör?eller http://www.komatsuforest.se/default.asp ... 7&id=10843 lysdioder glööömde ja hehehe

Rottne skotare
Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

mrme  
#166313 Fasiken såg ju grym ut den där :wink: . Hade hopppats på mer men alla andra maskiner i klassen saknar nog de viktigatse å de är markfrigång,

Fördelen med en 860 jämfört med dagens maskiner i samma viktklass måste vara markfrigång smidighet trots storlek lastförmåga styrka i drift och kran. Hoppas den nya inte är klumpigare.

Ja hade faktiskt förväntat mej nån sorts nivilering eller komfort på nått sätt men tyvärr inte :???:

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

schough  
#166320 En ny generation skotare utan hyttdämpning/nivilering?........ missade dom inte målet lite då?

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166321 Det är för nära inpå tiden... valmets utveckling har alltid varit tio år efter JD mf l tillverkare o med tanke på att e serien kom 2009 får vi nog vänta med revolutionerade hytter till 2019 ungefär ;)

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

schough  
#166325 Är det bara jag som tycker det ser ut som skarven i mellan motorhuv o hytt ser anpassad ut för typ"comfortline"

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Runtorparen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166326 någon mer som tänkt på att hytten är lik gamla JD?
Bild

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166340 Ser ut som en korsning mellan en 1210 och en f15! Ska bli intressant o klämma o känna lite...
Senast redigerad av Maldas tor 15 mar 2012, 18:04, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Mäki  
#166343
schough skrev:Är det bara jag som tycker det ser ut som skarven i mellan motorhuv o hytt ser anpassad ut för typ"comfortline"


Det där reagerade jag på också kanske dom blev tvungna att lansera den utan och kommer att komma som tillägg när det är färdigutvecklat?
Annars håller jag med alla andra att det inte var mycket att hänga i julgranen :???:

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166378 Nä man vart ju besviken, här har man suttit och väntat med spänning och så detta, håller med maldas angående utseendet. men vem vet, skenet kanske bedrar..

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

skogstok88  
#166411 Det ser ut som en röd 1110 d

Användarvisningsbild

Re: Kommer komatsu med något nytt?

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166444 formen o profilen på hytten och huven får en nästan att o tänka på TJ 1210B

4425

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#166482 Av bilden att döma så måste den ju vara förberedd för hyttfjädring med sådan luftspalt mellan hytt och motor!

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

novis??  
#166525 nja förberedd för fjädring tvivlar möjligtvis för att kunna stuka huven utan att den tar i hytten :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

mrme  
#166531 hörde att anledningen till att de inte blev 860.5 var att punkterna var slut men att de fanns en uppsjö med femmor därav namnen 855, 865. lite annan bockning på plåtarna å vips så kom femmorna till användning.



sorry kunde bara inte låta bli, kör ju john deere så ja vill gärna hacka på nått så ja sipper hacka på min egen skit 8)

Avatar Fallback

Re: Kommer komatsu med något nytt?

Goofy  
#166532 tråkigt bara att hytten fortfarande ser liten ut. ja e nästan helt säker på att ja kommer få göra likadant i deras nya hytt som i deras gammla. nämligen resa på mig varje gång ja ska snurra runt stolen

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).