fre 21 sep 2018, 14:43#525481
Det är länge sedan jag var på forumet men i dag så delar jag med mig av lite trimning med bilder på modifikation av cylinderbas och kompressions volymen.
Då jag har ändrat yrkesinriktning efter 30är i skogen tyckte det var dax att göra något annat i livet .
då jag fortfarande håller på med 346 och intresserar mig inte över Husqvarnas nya skitsågar.Det som jag gjorde med cylindrarna var att svarva ner dom 0.7 mm på cylinderbasen det brukar vara lagom .Efter svarvning så provar jag cylindern på motorn utan packning för att se hur mycket som den tar i mot när kolven vänder.Där efter så fräser jag ur toppen tills man känner att den börjar vända då använder jag cylinderfots packningen skruvar fast cylindern och mäter squis bandet skall vara 0.4 mm vid klar cylinder .
Avgasporten är ur tagen lika stor som packningen är det är en bra måttstock på hur mycket man skall modifiera utblåset .
Portarna behöver vidgas lite nere vid cylinderfoten så man får in mera bränsle i transferporten det syns på den modifierade cylindern .
insug lämnas orört den är bra .
Verktyget som jag svarvade till är i aluminium för att inte skada cylinder loppet och det har samma passform som kolven +lite till sen fräste jag ur ett spår för att fästa ett snabbståls skär som jag karvade ur toppen med .
Sågen gör i instick i en björk 12500 varv med 15 tums svärd
och toppvarvet är ställt till 14200 det sitter större förgasare på den från en 359 med luftfilter från 357.Tändningen är standard men kommer att få sig en översyn vid tillfälle när lusten faller på .
Logga in för att se de bilder eller dokument som författaren har laddat upp.
Du måste vara medlem för att logga in. Det är gratis att bli medlem och registreringen går fort,
Välkommen! Skapa konto
Proffs Huggare