Vedmaskiner, flishuggar

Japa 375 Basic

7 inlägg 8897 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Japa 375 Basic

jake78  
#117611 Hej, jag är ny på det här trevliga forumet.

Har tagit mig i kragen och köpt en Japa 375, efter ha kört med svärfars gamla avdankade grejer som duger till mig (tycker han). Hur som helst får maskinen på Mån el Tis.

Är som ett litet barn, har svårt att sova, sorterar i vedhögen så att det ligger perfekt när maskinen kommer. Har skottat hela vedbacken.

Är det något jag ska tänka på första tiden eller är det bara att vålda på? Ska skaffa mig ett vedbord, har kikat på kellfris men är lite skeptisk. Priset är rätt, någon som sett det live?

Mvh Jocke



   TS
Trejon
Användarvisningsbild

Re: Japa 375 Basic

loppan  
#118492 Jag har sett skiten(kellfris vedbord) Såg ut att vara i vanlig Kellfrikvalite.
Åkte till skroten och fick tag på en beg rullbana och byggde ett eget bord för 2000 kr.

Hur funkar japan? Har sneglat lite på den samt Tajfun.

Användarvisningsbild

Re: Japa 375 Basic

totte  
#118508
Priset är rätt


Allt annat är troligen fel.

Avatar Fallback

Re: Japan 375 Basic

124vägbom  
#164786 :lol: Har gjort ungefär 800 m3 stjälp mått björkved med japa 375 pro, den har gått utan några större anmärkningar.
Hr intet kört någon annat märke av vedmaskin tidigare.Maskinen är konstruerad för hårda påfrestningar,med en normal underhåll så är den till priset och kvaliteten att rekommendera

Användarvisningsbild

Re: Japa 375 Basic

loppan  
#164911 Jag bestämde mig sedan för en Palax ks 35.
Den går som en dröm och hade smartare konstruktionslösningar än Japa,därför blev det en sådan.
Den var dessutom billigare än japa 375.
Jag såg i en annons i atl i dag att japa sänkt sina priser till samma nivå som palax :-\
Jag firar förresten de första 100 kubiken i dag :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Japa 375 Basic

jake78  
#165534 Hej, blev ingen Japa 375 förra året. Tog sån tid att få hem maskinen, men hade turen att få tag i en fräsch Japa 2000. Är helnöjd med den maskinen men ska nog iaf skaffa mig en lite större typ 375. Men har sneglat en del på Palax. Vad fick ni ge för en med traktor o eldrift?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Japa 375 Basic

loppan  
#165559 Ks 35 ergo= mek svärdsmanövrering vilket jag rekommenderar om man även har en del klenved.
Med el o traktordrift 8 tons klyv och extra sexklyvyxa 89000+m i fjol våras.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).