Socialt (mer om oss)

Vasaloppet

27 inlägg 13719 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Vasaloppet

Kse  
#164477 Ja nu gick starten för det 88:e Vasaloppet.

Vilka här har åkt Vasaloppet och hur många gånger?
Själv har jag åkt tre Vasalopp och en Skejtvasa.
Dock är det 9 år sen sist nu så det börjar väl bli dax för ett till.



   TS
Elmia
Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164487 Jag har kört 2 st, för länge sedan.

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

axwell  
#164491 Fjorton eller femton ggr, varav halvvasan en gång.
Snabbast 1998, 5 tim 15 min.
Långsammast: Förträngt, över 7 timmar.

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

4WD  
#164497 ?
Senast redigerad av 4WD tor 07 jun 2012, 15:43, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

lfq  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164539 Många skogskarlar (och skogskvinnor) har säkert kört ett eller flera Vasalopp. Jag har kört ett Vasalopp och ett Öppet spår. Det räcker för mig, jag sparar ju inte på nånting egentligen, inte ens Vasalopsstarter.

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

towes  
#164562 Fick tummen loss o körde äntligen Vasan för tre år sedan. Att anmäla mig var bland de bästa beslut jag tagit. Fantastiskt kul, lite extra för en skåning förstås då rullskidor var enda sättet att förbereda sig. Underbar stämning från början till slut.

Från TV-soffan idag såg det gott ut, man blev onekligen lite sugen att utmana sig själv igen.

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

valmet862  
#164568 har varit på 3 vasalopp och har skidat på 9,44,05 bäst att man tar hela dagen på sig för då får man ju mer för pengarna :lol:

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164572 har aldrig åkt men är sugen, måste försöka få upp formen till nästa säsong :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164608 Åkte mitt tredje öppetspår i måndags och stafetten mellan mångsbodarna och evertsberg i fredags.

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

nissebrun  
#164638 Har åkt fem öppet spår och ett vasalopp (fem år i rad) Åkte senast nu i måndags på 8.11 vilket jag är rätt nöjd med då träningsmöjligheterna inte varit de bästa nu under vintern.

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

awes  
#164641 När äldsta grabben var på väg var frun och jag på mödravården för föräldrautbildning. Damen som höll kursen började med att berätta om själva födseln och sa: "att det är som att åka ett Vasalopp". Kunde inte vara tyst utan sa: "jaså, inte värre!"
(har åkt två stycken på dryga 7.5 timmar)

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#164667
awes skrev:När äldsta grabben var på väg var frun och jag på mödravården för föräldrautbildning. Damen som höll kursen började med att berätta om själva födseln och sa: "att det är som att åka ett Vasalopp". Kunde inte vara tyst utan sa: "jaså, inte värre!"
(har åkt två stycken på dryga 7.5 timmar)


Överlevde du den kommentaren!? :surp: :lol:

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

awes  
#164676 Blicken från frun var väl inte precis den romantiska... :roll:

Avatar Fallback

Re: Vasaloppet

majasally  
#164687 Har åkt 11 vasalopp o ett halvvasa. Starten är bland det häftigaste man kan vara med om (förutom det obligatoriska: barnen). Åkte förra året med äldsta flickan som var 19 år då o nu vill yngsta åka vasan nästa år. Ska försöka träna lite mer kontinuerligt under året och inte göra dessa månadsuppehåll som lätt innfinner sig

Användarvisningsbild

Re: Vasaloppet

Kse  
#165905
majasally skrev:Har åkt 11 vasalopp o ett halvvasa. Starten är bland det häftigaste man kan vara med om (förutom det obligatoriska: barnen). Åkte förra året med äldsta flickan som var 19 år då o nu vill yngsta åka vasan nästa år. Ska försöka träna lite mer kontinuerligt under året och inte göra dessa månadsuppehåll som lätt innfinner sig


Ja men perfekt, då får vi göra en gemensam satsning till näsa år.
Man kanske borde anmäla sig på en gång.... eller kanske vänta lite. :grin:
Vi får väl sikta på att slå axwell som verkar vara snabbats på skogforum eller är det nån som slår 5 timmar och 15 minuter?
Själv har jag åkt på 6:36:40 som bäst.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).