Skördare

Hvilken skørdare skal man velge?

3 inlägg 2512 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hvilken skørdare skal man velge?

jon inge  
#164339 Hei. Skal kjøpe en skørdare til sluttavvirkning og kabelkrandrift. Har lite erfaring med skørdare og ønsker tips til en driftsikker maskin til mellom 400 -700 000 kr. Har sett mest på valmet 911/921 og Tj 1270/1470, da jeg har mest kjennskap til disse. Hvilken maskin gir mest for pengene her og hva er mest kjente svakheter på disse? Noen årsmodeller/generasjoner som er bedre/dårligere enn andre? Ønsker også anbefalinger om andre maskiner i denne prisklassen. Alle tips og råd mottas med takk :smile:



   TS
Avatar Fallback

Re: Hvilken skørdare skal man velge?

1470E  
#164417 Kjører sjøl 1470E nå. Tidligere 1270D og 1470D. Driftsikre og gode maskiner.

Avatar Fallback

Re: Hvilken skørdare skal man velge?

jon inge  
#164621 Ja, har hørt mye bra om disse, og det er et godt serviceapparat for TJ også etter hva jeg har hørt. Hvor mange timer hadde maskinene du kjørte tidligere gått når du byttet dem? Var det noen større rep. på noen av dem? Ser at i min prisklasse så er det ikke uvanlig at maskinene fort har gått 15 -20 000 timer, å da blir jeg litt skeptisk. Men mye avhenger vel av hvor godt de er påpasset, og hva som ev. er byttet.

Er det for risikabelt å satse på en maskin til f.eks 400 000 og 18 000 timer for å kjøre 12- 15 000 kbm i året? Er litt redd for å bli stående å skru istedet for å produsere tømmer...

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).