Före och efter jobbet

starta eget!?

8 inlägg 5561 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

starta eget!?

loket  
#163439 Hej, är en kille på 17år som går på teknik inriktad linje och går och funderar lite på vad man skall göra efter man har gjort klart utbildningen.
Har funderat på ifall man skulle börja på någon skogsmaskinschaufför utbildning efter och möjligen skaffa egen maskin och börja göra skogsarbeten åt folk.Ni som vet, är det lönsamt mera att arbeta inom skogen och vad tkr ni jag skulle göra!? :smile:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: starta eget!?

Blivande snickare  
#163441 Bli advokat

Avatar Fallback

Re: starta eget!?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163452 Håller med, bli advokat. Eller läkare.

Det är många unga killar som är sugna på att starta eget och köra maskin...

Användarvisningsbild

Re: starta eget!?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163503 Det finns mycket skog och medelåldern bland entreprenörer är hög.
Om det är lönsamt beror mycket på hur du är som person, finns ju folk som misslyckas oavsett vilken branch man tittar på. Och vice versa.

Kan vara bra att jobba några år som anställd för att knyta kontakter och kunna visa att man gör ett bra jobb. Jag startade eget som 24-åring. Har ifs inte skogsmaskiner men ändå.

Användarvisningsbild

Re: starta eget!?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163507 Jobba ett tag som maskinförare i gruvbranschen? Få ihop kapital och meriter sen skaffar du eget.

Avatar Fallback

Re: starta eget!?

Gubben  
#163535 Bli politiker så är gåtan löst!

Avatar Fallback

Re: starta eget!?

skogsbjörn  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163552 såg på nyheterna igårkväll att det behövs en massa röjare om inte sveriges skogar ska växa igen framöver så om du vill starta eget utan att låna stora summor pengar så är det ju en början :smile:

Avatar Fallback

Re: starta eget!?

skogshasse  
#163566
skogsbjörn skrev:såg på nyheterna igårkväll att det behövs en massa röjare om inte sveriges skogar ska växa igen framöver så om du vill starta eget utan att låna stora summor pengar så är det ju en början :smile:

hej på dej vad tycker du är en rätt ersättning i kronor per timme som f-skattare

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).