Skotare

Titan Truckmaster

12 inlägg 5921 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Titan Truckmaster

Thunborg  
#40884 Någon som använder sig av en sådan tank :?: Erfarenheter :roll: Håller dom :?:



   TS
Rottne skotare
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#40906 Jo,vi har en på en mitsu pickup -07 men har bara haft den 1 månad men hittils är den tät :D
Den är ju väldigt lätt och sen hörs det inga ljud från flaket,bra med automatpistol och en svivel så man kan anv. hela slanglängden,sen finns en mätare så man ser hur mycket man har med sej.
Nackdel är att den blir hög på en 4WD pickup så det är lite krångel att anv locket till den och sätta in slangen varje gång,vi menar skaffa en fast kåpa med öppningsbara sidoluckor och ta bort locket från tanken.Då kan man låta slangen vara lös bak på flaket :D
Sen har den färdigt gjutna infällningar som passar truckgafflarna så det är enkelt att lyfta bort en full tank,är den tom så lyfter en person nästan ensam

Avatar Fallback
bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41014 Vi har en sådan tank på jobbet. Har haft den i ca 1,5 år utan några problem!
Väldigt bra att man kan lyfta av den själv när den är tom.

Användarvisningsbild
kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41020 Joo, jag kollade dom tankarna en gång.. skönt att slippa ha tank i skogen.. Vet en som kört en 2-3 år utan probelm.
Men på en dubbelhyttsPU så blire inte mycke plats kvar. O har man kåpa på bilen verkar de trångt på höjden oxo..
Gjutningen, med bla skvalpskydd, gör att den "stjäl" rätt mkt utrymme.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#41023
kalhygge skrev:Joo, jag kollade dom tankarna en gång.. skönt att slippa ha tank i skogen.. Vet en som kört en 2-3 år utan probelm.
Men på en dubbelhyttsPU så blire inte mycke plats kvar. O har man kåpa på bilen verkar de trångt på höjden oxo..
Gjutningen, med bla skvalpskydd, gör att den "stjäl" rätt mkt utrymme.

Ni som kör med tankar på pickisen tankar ni på macken eller tar ni hem bränsle till en "större" tank hemavid.

   TS
Användarvisningsbild
masterchief  
#41026 Jag gör både och.
Ena anställda tankar på mack medans jag själv tankar vid hemmatanken.
Priset för mig skiljer inget om jag beställer hem 3 kubik eller tankar vid mack.
Att jag har tank hemma beror på att det är smidigt samt så har jag en bit till närmsta mack.
Vi har Wikers stående 200liters tankar, de stjäl inte så mycket utrymme.

Användarvisningsbild
Thunborg  
#41031 Vi har heller ingen prisskilnad om vi tar hem eller tankar mack, men det kan ju bli omvägar att ta sig till macken, sen blir man ju måtligt populär när man glidigt in på macken med släpkärra och en 1700 literstank :lol:
För övrigt så var det våran egen titan tank som fotades när den kom hem :!:
Såg den på nolia men tycker den var större när den kom hem på gårn :shock: Den ska rymma 430 liter.

   TS
Avatar Fallback
Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41036 Den mängden verkar stämma rätt bra!Fördelen är ju att den är lätt,på en pickis så blir det fort för mycket last men med en fast kåpa med öppningbara sidoluckor(en som är högre än biltaket)bort med skyddslocket och ha slangen bak på flaket så är det bara när man ska fylla som man behöver opp på flaket(el ev en pall från utsidan) :D

Avatar Fallback
Bengtz  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#41220 har haft den på pickupflaket ett halvår, tankar den på macken å allt funkar klockrent :D

Avatar Fallback

Re: Titan Truckmaster

bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163128 Det tråkiga är ju att dom inte är godkända för att transportera diesel i...

Avatar Fallback

Re: Titan Truckmaster

Robertberg  
#163163
bjorn_k87 skrev:Det tråkiga är ju att dom inte är godkända för att transportera diesel i...


http://environmental.kingspan.se/produkter/truckmaster-reg.html skrev:Produktegenskaper och fördelar:
Tankarna i TruckMaster®-sortimentet har testats för att uppfylla kraven i det europeiska regelverket ADR för transport av farligt gods på väg. TruckMaster®
TM 430 har certifikat nr 413/0/575 och TM 900 har certifikat nr 448/0/1237.

Avatar Fallback

Re: Titan Truckmaster

bjorn_k87  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163409 Alla tankar som är godkända ska vara märkta med UN märket men på våran tank så finns det bannemig inget sådant märke @) får väl köra vatten i den istället :p

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).