Bioenergi

Kellfri energiklipp

37 inlägg 68326 visningar 20 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Kellfri energiklipp

Viking.A  
#137076 Någon som har prövat kellfris klipp, e ju billig, men man kanske får va man betalar för. Är ju snarlik biojack men halva priset?



   TS
Användarvisningsbild

Re: Kellfri energiklipp

Kse  
#137116 Är ju enkelt uppbyggd, inte så mycket som kan gå sönder.
Du får väl förstärka lite själv eftersom, om det behövs.
25000:- är ju inga pengar för en klipp.
kellfri klipp.jpg

Användarvisningsbild

Re: Kellfri energiklipp

Fredrik Reuter  
#144075 Hej,
Två videos:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=10CARDpmoyY[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=lp069ec5O7w[/youtube]

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

Skogsbonnen  
#144253 Grymt långsam.. Kan aldrig funka i praktiken

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

Duccen  
#147590 Kellfri har aldrig gjort något som håller. Lyckas man inte ens med spjut till rundbalar så ska man nog inte ge sig in i skogsbranchen.

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147605 varför gör man ens en film när det går så värdelöst sakta???

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147612 Kjellfri jobbar så här har jag på känn. Man tar bilder och försöker kopiera ritningar på något som redan finns. Sen säger dom till kineserna: "Bygg en sån här." Kinesen som ska svetsa ihop det har antagligen ingen aning om vad det ska användas till en gång. Så blir det som det blir. Men ett rundbalsspjut borde de klara av.

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

ÅsaNisse  
#147632 Jag har en och den funkar perfekt. Lite långsam, men det beror på att jag inte har tillräckligt flöde.
Den behöver nog ca 60 liter för att bli riktigt bra, men jag köpte en utan ventiler och har plockat på sekvensventiler själv för att få det rörelseschema som jag ville ha för att kunna klippa och samla med gripfunktionen utan att behöva springa ut och ställa om kranar eller liknande. Den är helt självstyrande med en hydraulfunktion. 170 kg tryck klipper 15-20 cm stammar utan protest. Perfekt i en gallring när man klipper och läger upp på stegmataren, kvistar och kapar samt sedan plockar ihop veden.

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

plyshnalle  
#149121 Störtlöjligt. Den ska trimmas upp rejält för att vara intressant. I filmen så hade det gått minst lika fort med motorsåg

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

mrtornqvist  
#149138 känns som att kellfri alltid är kellfri

men en förutsättning är ju att man gillar att svetsa :smile:

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

stihl91  
#156496 Den bistra smaken av dålig kvalité sitter alltid i längre än det låga prisets sötma!

Folk tänker, "Ooo va billigt, så dålig kan den ju inte vara." JO det kan den.

Det är dyrt att köpa billigt!

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

ÅsaNisse  
#162908 Det är visst väldigt dåligt med Kellfri-fan i denna tråden. Mitt förra inlägg var i november och nu är snart februari slut och inte ett enda stopp för svetsning eller annat strul. Vedhögen är full och gallringen klar. Tog lite björk och ek när jag var igång och enda bekymret jag har haft är att få fart på oljan när det var -15. Är man självverksam på hobbybasis så får man inte vara så noga med väderlek utan ta den lediga tid man har. Visst är det sant att det gått fortare med en snabbare klipp, men jag har haft nytta av att kunna använda den som grip och plocka riset och bitarna för att sedan få en smidig körning med griplastarkärran. Tror den förlorade tiden med klippen tjänats in i övriga sysslor.

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

foton  
#162973 " ÅsaNise" Det var modigt av dej att våga säga som det är! Experterna vet ju alltid bäst, spec. om det är tillverkat i Kina då är det automatiskt väderlöst, enlikt dom.

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

stihl91  
#163698 Kellfri är billigt skit som man ej ska ha att göra med!
Det enda dem inte sparar in på verkar vara annonser.

Avatar Fallback

Re: Kellfri energiklipp

Runtorparen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#163732 har inte mycket erfarenhet av klipp då jag aldrig kört en men va och kollade på en skogsvagn förra veckan där ägaren hade klipp till den som han tog åkers kanter med. förutom att jag aldrig sett något som varit så sönder vridet efter 2månaders användning så kommenterade han även att den automatiskt "reste sig" när man öppna gripen så man kunde klippa nästa träd vilket gjorde att den va svår att lasta av med.
han som vi besökte körde med kesla klipp nu istället. vilket såg betydligt vettigare ut, men kostade där efter...

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).