Skördare

FMG 746 PULSGIVARE

5 inlägg 4113 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

FMG 746 PULSGIVARE

clark 45  
#162885 Hej, hur mäter man att pulsgivaren fungerar, går det att mäta med en multimeter? Har 24 volt +jord men inga pulser.



   TS
Avatar Fallback

Re: FMG 746 PULSGIVARE

skogare  
#162913 ja det ska komma lite pulser med ström ca 100 per varv kommer inte ihåg hur mycket

Avatar Fallback

Re: FMG 746 PULSGIVARE

Simba  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#162954 Mät med multimeter i "volt-mätar"-läge,beroende på aggregat mellan 75-100 pulser/varv.
Omdet är under 2 volträknas det som 0,över 5 volt (tror jag mej minnas :roll: ) som en puls.
Dessutom kommer pulserna sidoförskjutna mellan Aoch B,men det kräver en annan mätare föratt se

Ibland står det antal puls/ varv men det behöver inte stämma ändå,spec.gamla Timberjack verkade luras med det....

Avatar Fallback

Re: FMG 746 PULSGIVARE

clark 45  
#162960 tack för svaren förmodligen är givaren kass.

   TS
Avatar Fallback

Re: FMG 746 PULSGIVARE

mbtrac  
#224316 ja nu börjar längdmätning visa fel värden , samma fel tidigare trodde det va kabel fel. nej pulsgivaren kass,eller, emeta är de sämre än andra höll bara 500 kubik visar bakåt ibland, när man matar framåt, mätte alla kablar inga fel måste va pulsgivaren igen

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).