Verkstan

white grease.

7 inlägg 2681 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

white grease.

johaniskogen  
#161929 min veidec försäljare ringde häromdagen,

Han hade ett grymt fett att smörja glidytor med, typ utskutet. det hette White grease. och är i stort sett omöjligt att få bort, om man så använder hetvattentvätt,

Ja man vill ju inte smörja utskuten ofta, men det måste ju ändå gå och få bort, nån som använder detta eller vad smörjer ni era utskut med?

eller smörjer ni inte alls? buden är ju många.



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: white grease.

Skogshuggarninorr35  
#161933 Personligen skulle ja inte använda sånt "smörja" för det fastnar ju samtidigt en massa skräp och sånt på utskjutet som sliter ner glidklackarna fortare.
Brukar som mest hälla på lite (ni miljönissar kan titta bort nu) olja när det börjar kärva. :grin:

Användarvisningsbild

Re: white grease.

johaniskogen  
#161937 Jo vad är rätt egentligen, detta med smuts har ja hört innan, men ja har smort nu i nått år, o inte mycket skit som följer med tycker jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: white grease.

johaniskogen  
#161938 och började smörja enligt rekomendation efter att fått byta kedjor(dubbelutskut)

   TS
Avatar Fallback

Re: white grease.

Klazzon  
#162004 Kan rekommendera smörjmedlet i sig.
Är det vad jag tror behöver du inte vara orolig för smuts/skräp. Det är nästan så hårt eller segt hur man nu skall förklara det så ytan inte blir "klibbig" som vanligt fett. :???:

Tyvärr brukar Veidec's Super,mega ultra produkter ha samma benämning på priserna... 😡
Inget ont om Veidec, har handlat mycket och ofta av dem men mest för enkelheten, samma "grejer" finns hos andra men till mycket billigare peng.

Ps. det går att ta bort.... the hard way med trasa och avfettning :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: white grease.

Blivande snickare  
#162010
Skogshuggarninorr35 skrev:Brukar som mest hälla på lite (ni miljönissar kan titta bort nu) olja när det börjar kärva. :grin:


Så brukar vi också göra.

Användarvisningsbild

Re: white grease.

Cruiser_no1  
#162011 Motorolja är det bästa enligt JD-tekniker.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).