Arbetskläder för skogen

Skippa naturmaterialen i sommar?

10 inlägg 5216 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Skippa naturmaterialen i sommar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#64734 Textilforskana skippar allt vad naturmaterial heter närmast kroppen http://www.nyteknik.se/nyheter/innovati ... 613969.ece
/Niklas



   TS
Avatar Fallback

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

jan larsson  
#161681 gammal tråd men intressant.
men vad använda utanpå understället för att hålla värmen. hm. tål att tänkas på.

Användarvisningsbild

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161973 Finns ju olika varianter av elastisk fleece och lycra. Lager på lager-varianten funkar ju fortfarande.
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

åberg  
#161978
Niking skrev:Finns ju olika varianter av elastisk fleece och lycra. Lager på lager-varianten funkar ju fortfarande.

Vi som håller på med idrott av olika slag kör ju på det sen länge. En del favoriserar fortfarande merino-ull iofs men syntetmaterial är det som gäller för de flesta.

Avatar Fallback

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161980 Har faktiskt gått över till merinoull i år när jag jobbar skogen. Inte dumt alls. 200 spänn för ett ställ betalte jag,

Avatar Fallback

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

åberg  
#162023
Mangan skrev:Har faktiskt gått över till merinoull i år när jag jobbar skogen. Inte dumt alls. 200 spänn för ett ställ betalte jag,

200? Då hamnar det ju i annat ljus. :smile:

Var hittade du det?

Känns upplagt för den här: Mange är "en ulv i fårakläder". :grin:

Användarvisningsbild

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#162040
åberg skrev:
Mangan skrev:Har faktiskt gått över till merinoull i år när jag jobbar skogen. Inte dumt alls. 200 spänn för ett ställ betalte jag,

200? Då hamnar det ju i annat ljus. :smile:

Var hittade du det?

Känns upplagt för den här: Mange är "en ulv i fårakläder". :grin:


Det är en viss skillnad på "Mange" och "Mangan"! :wink: Fast båda bidrar generöst med sina kunskaper här på Skogsforum :-bd 🤗 ^:)^
/Niklas

   TS
Avatar Fallback

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

Mangan  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#162067 Specialerbjudande under 25manna utanför Stockholm. :-)

http://www.25manna.nu/

Avatar Fallback

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

åberg  
#162300 Snubblade visst lite på tangenterna där. Hoppas ingen tog illa upp. :-)

Jo, 200 för ett ställ låter ju lite special, de priser jag har sett brukar ligga högre.

Användarvisningsbild

Re: Skippa naturmaterialen i sommar?

Niking  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#162433
åberg skrev:Snubblade visst lite på tangenterna där. Hoppas ingen tog illa upp. :-)


Nåjo, jag får väl erkänna att det tog ett tag innan jag insåg att "Mange" och "Mangan" inte var samma person. :oops: Nu är det dock inget som helst problem att särskilja dem. "Mange" är kung på motorsågar och "Mangan" är duktig på fastigheter, affärer och skatter.
/Niklas

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).