Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Hur har vi det i hytten?

9 inlägg 5382 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hur har vi det i hytten?

johaniskogen  
#160984 ja tänkte vi kunde posta upp lite bilder på hur vi har det i hytten? man undrar ju ibland hur andra har det..

Ja postar upp i morgon!



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Hur har vi det i hytten?

skogstok88  
#161019 jag kommer att lägga upp bilder med under veckan

Användarvisningsbild

Re: Hur har vi det i hytten?

FruTall  
#161215 Ingen som har några fina hyttbilder att dela med sig av ?

Användarvisningsbild

Re: Hur har vi det i hytten?

johaniskogen  
#161221 jo då nån har det iaf..

   TS
Avatar Fallback

Re: Hur har vi det i hytten?

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#161227 Har det rätt så kallt när det är kyliga dagar. Motorn blir inte varmare än 65 grader enligt displayen. Men med skoteroverall och fingervantar så funkar det.

Användarvisningsbild

Re: Hur har vi det i hytten?

finskpinne  
#161323
Skogsola skrev:Har det rätt så kallt när det är kyliga dagar. Motorn blir inte varmare än 65 grader enligt displayen. Men med skoteroverall och fingervantar så funkar det.


Får man fråga vad det är för maskin du kör med då?? Inte fan ska det vara nåt problem att få värme i en diesel inte om allt är i skick. Det ska nog gå att få värme i hytten fast det är -30 där ute. Och motorn ska nog bli varmare än 65 grader. Täck för kylarn med något om den går lite kall. Det kan ju vara så att du har luft i värmesystemet om det inte kommer värme i hytten...

Användarvisningsbild

Re: Hur har vi det i hytten?

Mäki  
#161326 Eller trasigt termostat.

Användarvisningsbild

Re: Hur har vi det i hytten?

Valmet6400  
#161327 Bytte på 860:in förra veckan, fick inte upp motor tempen över 60-65 men nya termostater (det är 2 st) så fick jag upp värmen igen. Hade dock inget bekymmer med hyttvärmen.

Avatar Fallback

Re: Hur har vi det i hytten?

Tosca  
#161345 Var de svåra att byta?

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).