Bilar

Vad kör ni med till skogen?

290 inlägg 89721 visningar 16 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

jan larsson  
#158586
Slurfi skrev:
jan larsson skrev:volvo 745.

efter att ha läst igenom lite snabbt så borde man välja amerikanskt men nä.
så lite emellan dök en Peugot expert(citroen jumpy.fiat scudo)upp. god markfrigång,hyfsat bränslesnål 0,6-0,7, tresitsig, relativt förskonade från rost o inte för stor med ett enastående lastutrymme tillräckligt för sågar,tillbehör o ombyten.
kan bli en sån beg. kanske.
håller gör väll ingen bil tydligen, bara man slipper jaga rosten.

så lagom skoj att byta till torra kläder ute i hällregn,snöglopp o storm alt. sitta genomvåt hem.

eller vad tycker ni?

Kan nog passa nån med begränsad budget, annars tar man ju en bekvämare vagn.

begränsad. nä då mer praktisk o driftsekonomisk det är ju trots allt bara ett
förbrukningsmateriel(köp,slit o släng). för att transportera sig o utrustning till o ifrån ett intressant o ibland ordentligt skitigt o blött (tränings)pass.örena går allt att spendera på roligare,intressantare eller viktigare sätt. t.ex. ungarna eller någon trevlig upplevelse m.m.

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Cruiser_no1  
#159855 Jag har en XC90 från 04 med 35 000 mil på mätarn. Tycker det funkar kanon med en sån bil i skogen. den går relativt billigt. Mycke bil för pengarna (har iofs hatt den sen den va ny). bra fyrhjulsdrift, bra komfort. (slår alla japs pickuper med hästlängder)

Och japp jag har oljedunkar där bak samt verktygslåda och diverse hylsnyckelsatser, OCH detta funkar väldigt bra om man inte slabbar en halvliter på dunken varje gång man fyller på kedjeolja, och så torkar man av verktygen något innan man lägger tillbaka dom.

iom att jag har inget behov att dra runt på dieseltankar så tycker jag att denna bilen passar perfekt för mig som skördar pilot!!

Avatar Fallback

Re: Vad kör ni med till skogen?

joel87  
#159877 Jag kör en Nissan Navara-09. Kanonbil i skogen tycker jag. Går även fint efter vägen. Men Även caddyn är ju en populär bil i skogen. Speciellt sen dom kom med 4 hjulsdrift. Men då är dom nästa lika dyr som en navara eller l200. Är väl lite av sen smaksak :)

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Mettämies  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#159905
jan larsson skrev:
Slurfi skrev:
jan larsson skrev:volvo 745.

efter att ha läst igenom lite snabbt så borde man välja amerikanskt men nä.
så lite emellan dök en Peugot expert(citroen jumpy.fiat scudo)upp. god markfrigång,hyfsat bränslesnål 0,6-0,7, tresitsig, relativt förskonade från rost o inte för stor med ett enastående lastutrymme tillräckligt för sågar,tillbehör o ombyten.
kan bli en sån beg. kanske.
håller gör väll ingen bil tydligen, bara man slipper jaga rosten.

så lagom skoj att byta till torra kläder ute i hällregn,snöglopp o storm alt. sitta genomvåt hem.

eller vad tycker ni?

Kan nog passa nån med begränsad budget, annars tar man ju en bekvämare vagn.

begränsad. nä då mer praktisk o driftsekonomisk det är ju trots allt bara ett
förbrukningsmateriel(köp,slit o släng). för att transportera sig o utrustning till o ifrån ett intressant o ibland ordentligt skitigt o blött (tränings)pass.örena går allt att spendera på roligare,intressantare eller viktigare sätt. t.ex. ungarna eller någon trevlig upplevelse m.m.


Jag hade en Peugeot Expert i några år, riktigt bra till det du beskriver. Mycket bättre än pickup eftersom man har grejerna inomhus så att säga, flaken är ju så kalla och inte heller vattentäta.
I snö är Experten rätt dålig även med bra vinterdäck, vet inte varför men så var det med min iaf. Inte så att det stör jättemycket men man får planera var man parkerar och inte bara stanna och hoppa ur :grin:

Användarvisningsbild

Re: Vad kör ni med till skogen?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#167982
JeepMars2012a.jpg
JeepMars2012b.jpg
JeepMars2012c.jpg
JeepMars2012d.jpg


Frugan skaffade sig en behändig liten sak, Jeep Compass Limited 2,4 CVT
och den känns hittills riktigt fin för att vara så liten.
En lyftsats och större hjul så skulle den vara riktigt trevlig.

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).