Socialt (mer om oss)

Hund med på jobbet

20 inlägg 9766 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hund med på jobbet

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70422 Är det bara jag som har med mig hunden till skogen var dag??


Har ni hund i bilen, eller med i maskinen?



Hur mycket kyla klarar en "schäfer"??? Om han ligger torrt och vindfritt i bilen med luckan lite öppen så han kan gå in å ut?





/Johan :grin:



   TS
Elmia
Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70425 Den schäfer tik ja tyvärr blev tvungen att ta bort i våras, hon låg i bilen året om, ner till massa minus, men med cupe värmare så fort det blev minus, annars så blev hon väldigt stel i lederna av att ligga still i ett så litet utrymme... Den han hund ja har nu får inte vara med mer än när det är små jobb med sågen, då kan han ligga vid dunken medans ja gör det ja ska...
Jag skulle INTE ha me den så den får ligga i bilen när det är minusgrader, men det är bara grundat på att tiken blev stel i lederna, å då på den tiden så kunde ja ha ut henne en gång i timmen (jobbade inom industrin)....

MEN, en schäfer mår bäst av att vara med, så ja blir lite kluven;)...

Det här svaret gav ingenting... MEN... Du har ju iaf en HUND (schäfer);)

Användarvisningsbild

Re: Hund med på jobbet

Jonnish 1710  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#70434 Ja det är schäfer, rottweiler och collie. men mest schäfer. han har varit med sen han va valp, men alltid i maskinen med mej de kalla dagarna, typ under 3 grader eller så.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hund med på jobbet

skogsrået  
#79349 jag vill ha en dansk svensk gårdshund när jag är klar med lastbilskortet...den ska få följa med mig sen..i traktor,skogsmaskin eller lastbil om det är möjligt. det är en lagom stor hund!

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

silverminken  
#86497 Jämten är alltid med mej varje dag i maskin..
En som körde skift med mej förut hade alltid me sin hund, fast den va lös utanför maskin låg/satt alltid ca 25m bakom maskin när han körde

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

skogstok88  
#137260 jag har tänkt ta med mig min hund i skotaren 7 månaders DV Pinscher tik något som man ska tänka på

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

skogstok88  
#152247 jag hade med min dv pinscher tik i förra veckan vilken underbar kamrat att ha med sig hon älskade det . Hon har varit väldigt lätt stressad tidigare men efter att få följa med min i skotaren så har hon kunnat hitta sin avstängnings knapp :D

Användarvisningsbild

Re: Hund med på jobbet

totte  
#152261 Va kul! Du kan inte möjligen producera några bilder på hjälpföraren? :grin: :grin:

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

skogstok88  
#152273 ska försöka

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

Pontus lindberg  
#158011 Jag spinner vidare lite på frågan!

Jag bor i östergötland, linköping och jobbar som skogsröjare. Jag och min sambo är intreserade av att skaffa en dobermann. Jag är medveten om att dobermannen behöver mycket motion och mår inte bra av att vara i en liten lägenhet i linköping hela dagarna.

Jag som då inte sitter i maskin hela dagarna utan springer omkring med röjsågen undrar om jag skulle kunna ta med mig hunden ut i skogen under tiden jag jobbar/röjer för att hunden ska få lite mer motion och frisk luft. Är detta helt omöjligt och helt enkelt bara livsfarligt för hunden?

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

JD 2006  
#158057 Min hund är med varje dag såklart....men ligger då i kojan, får va ute på sommaren men på vintern i kojan. Funkar kanonbra :grin: Hon vet inte annat då hon bott i koja sedan 12 veckors ålder :smile:

Mycket värt med lite sällskap i skogen.

Användarvisningsbild

Re: Hund med på jobbet

totte  
#158158 Skulle nog i varje fall inte våga ha hunden springande runt medan du röjer. Framför allt inte en valp eller unghund. Jag känner hur det kryper i kroppen när jag tänker på vad som kan hända.

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

skogstok88  
#158177 nej det har man ju inte klingan kan ju skära sönder hunden

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

JD 2006  
#158550
Jonnish 1710 skrev:Är det bara jag som har med mig hunden till skogen var dag??


Har ni hund i bilen, eller med i maskinen?



Hur mycket kyla klarar en "schäfer"??? Om han ligger torrt och vindfritt i bilen med luckan lite öppen så han kan gå in å ut?

En schäfer tål väl en del kyla...om jag är tvungen att ha hunden i bilen ett tag när det är kallt ute så täcker jag bara över buren med ett täcke, då blir det varmt och skönt i buren bara av värmen från hunden.





/Johan :grin:

Avatar Fallback

Re: Hund med på jobbet

skogstok88  
#159782 Det låter klokt

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).