Traktorer och processorer

Krånglande 705

5 inlägg 3266 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Krånglande 705

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15641 Hej... vår 705 har börjat bete sig lite konstigt på senare tid. Grejen e det att instrumentpanelen har börjat blinka ganska mycket det e laddningslampan och blinkerslampan som blinkar det e som ett disco i traktorn nu...det e ju lite jobbigt men raggningsfaktorn stiger ju avsevärt när man har lite porrbelysning i hytten:) men den har även börjat dra ur batteriet nu och grejen e den att både batteri och generator e nyligen bytta... har funderat på om det e laddningsreläet eller inte ..vad tror ni.. kan vara nått glapp nånstans för ibland så fungerar den som vanligt...hoppas att det e nån som har en idee:)



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15707 Varför byttes generatorn, var det fel på den eller skulle en större monteras?
Ett felaktigt laddningsrelä skulle kunna dra ur batteriet.
Har du ingen huvudbrytare på batteriet?
Kolla om kontakterna under centralinstrumentet sitter fast riktigt.
Fäll ratten ner mot stolen, sen är det bara att ta ett grabbatag i instrumentet och lyfta det rätt upp!
Känn om kontakterna sitter i ordentligt

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15719 jo det finns en huvudströmbrytare... ska testa det där med kontaktera till instrumentbrädat...generatorn reparerades bara(fel skrivet av mig)kolen byttes samt den fräschades upp... ja den var helt slut och laddade inte längre...men ska testa ditt tips...tack för svaret :D

   TS
Avatar Fallback
gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15846 Jag menade att drar den ut batteriet rätt om brytaren är bruten??
Har du nån möjlighet att mäta hur mkt generatorn laddar, tex med en voltmeter som ska visa ca 14,1 volt vid 1000varv eller kanske en ampere mätare så du kan kolla om den laddar fullt med nya kol.
Jag har en generator på min Jeep som inte laddar som den ska och då lyser laddningslampan när motorn går på tomgång :roll:

Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15863 jo vi har kollat att han laddade rätt..men vi har pratat med en bilmekaniker som trodde att det var glapp i instrumentpanelen

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar