Traktorn i skogen

New Holland i skogen

273 inlägg 166425 visningar 38 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

axwell  
#138897
Slurfi skrev:En liten fundering om fotstegen, det är ju enkelt att ta bort det nedersta
men hur ska man göra så man kan ta sig upp i hytten bekvämt?


Enkelt, samma hydraulhiss som en kille med svåra handikapp använde i sin skogsmaskin.

Billigare; ersätt undre delen av fotstegens ram med kraftig wire, viker undan vid påkörning men är tillräckligt stabilt för att fotstegen skall kännas säkra.

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Robertberg  
#138905 Hydralslang istället för wire är också en modell.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

busholle  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#138914
Slurfi skrev:Jodå, allt är intressant fota på bara.
En liten fundering om fotstegen, det är ju enkelt att ta bort det nedersta
men hur ska man göra så man kan ta sig upp i hytten bekvämt?


Borra fler hål och flytta upp steget i stället för att ta bort det. Kommer steget högre än bukplåten så borde det klara sig

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

zeetorg  
#138938
aBjarhov skrev:Kam ta lite bilder på en 5070 om du vill, den är skogsutrustad med bla bukplåt, vändbarstol och grenavvisare. Säg bara vad du vill ha kort på...


Ju mer bilder dessto bättre.
Ta gärna kort från alla vinklar och vrår, både in och utvändigt. Bilder är alltid kul...
Annars är det väl hytt och förarplats som är det mest intressanta.

   TS
Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

aBjarhov  
#141115 Här kommer några bilder dock med mobil så kvaliteten kan diskuteras. Inte så många bilder men ska komma ihåg att ta fler med den riktiga kamran.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

zeetorg  
#141116 Jag tackar för bilderna och ser fram emot flera... :grin:

Det såg ut som ett riktigt trevligt ekipage!

   TS
Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#141128 Finemang!
Spakpatentet borde kanske gå charmkurs dock?

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Ruddo  
#156854 Hej!

Köpte en NH t5030 som var skogsrustad av Ölmstad smide med en Vreten 1000 vagn för snart 3 år sedan.
Efter 700 timmar nästan uteslutande i skogen kan jag inget annat än att rekommendera ett sådant ekipage. Innan köpet tittade vi på Valtror men hytten tyckte vi var överlägset bäst i NH, inga problem för en normalbyggd att svänga runt.

Till och med farfar som är gammal valmetförsäljare och 195 lång charmades direkt av hytten =).
Traktorn är smidig och mycket framkomlig i skogen, det enda som har förolyckats var ett fotsteg som lagas i skrivande stund! Markerna här är inte modell salsgolv precis...

Skulle dock rekommendera en modell med lite fler hästar än mina 76 dieseltörstande ponnykusar, det duger i det flesta fall men utefter väg med lass känns det lite klent. Är det någon här på forumet som känner till om det finns någon KCR-box eller liknande och hur det funkar med driftsäkerhet osv.?

Men som sagt köp en skogsrustad NH T-serie och du kommer inte bli besviken!
Hör av dig om du vill ha lite bilder eller fler synpunkter så kan jag fixa det.

MVH

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Kawasakibutiken.se  
#156914 Funkar det bra med spakstyrningen?

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#156999 Jag har en T5030 och vill gärna se bilder.

Användarvisningsbild

Re: New Holland i skogen

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#157023 Ja vi vill se bilder. Gärna bilder hur det ser ut i hytten :)

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Ruddo  
#157326 Jag ska fixa lite bilder, men ni får nog hålla till tåls någon vecka eller så! ;)

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#157947 Har nyss beställt en T5070 skogsutrustad! Väntar med spänning på leverans. Jämförde Valtra A93 och N92 men tycker man får mkt mer för pengarna med en NH. Dessutom är den väldigt smidig med sin relativt låga vikt, mindre mått och bättre vändradie jmf med N92. Det jag fastnade för också var hytten som är riktigt bra i skogsversionen. Ska använda den både i skog, lite jordbruk samt för grus och snökörnng :grin:

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Kawasakibutiken.se  
#157961 Tog du alla options, i bakvänt läge, styrning och fram/back?
Har själv fram/back, men är hårt sugen på att bygga in styrningen, vad kan en sådan sats att eftermontera gå på tror ni?
Senast redigerad av Kawasakibutiken.se lör 28 jan 2012, 22:12, redigerad totalt 1 gång.

Avatar Fallback

Re: New Holland i skogen

Loof  
#157964 Nej faktiskt inte, tänkte att det går att backa lika bra. Kanske dumt?? Ska kolla på måndag vad det kostar och om man kan lägga till det...... Vad är din erfarenhet?

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).