rokon skrev:det såg tight ut, jag kollade bilden "frötall" Det ser ut som du har lite bredare däck än standard och därmed troligtvis något högre oxå, är det inte bytt fram så borde ju den ökande diametern som kättingen ger bara vara till fördel tycker jag. I skogen kan det väl bara vara till nytta, jag skulle tveklöst satsa på griper M där fram de har piggmönster, samt sitter kvar och går att sätta åt tight. Bak skulle jag i ditt fall ej våga ha något.
Bra kättingar är halva traktorn, inget att snåla på.
bengt.a skrev:Det beror väl på skillnad i utväxlingsförhållande mellan fram och bakaxel i transmissionen som kan innebära att det kan rensa hela drivlinan om det vill sig illa.
rokon skrev:skillnaden i utväxlingsförhållandet kan ju ändras vid däckbyte där man inte tar hänsyn till däckdiameter, behöver ju inte ha med konstruktörer/tillverkare att göra, därifrån får vi räkna med att det är rätt.
rokon skrev:det såg tight ut, jag kollade bilden "frötall" Det ser ut som du har lite bredare däck än standard och därmed troligtvis något högre oxå, är det inte bytt fram så borde ju den ökande diametern som kättingen ger bara vara till fördel tycker jag. I skogen kan det väl bara vara till nytta, jag skulle tveklöst satsa på griper M där fram de har piggmönster, samt sitter kvar och går att sätta åt tight. Bak skulle jag i ditt fall ej våga ha något.
Bra kättingar är halva traktorn, inget att snåla på.
BM 35 skrev:På vissa Belarus modeller är det ju stora bakhjul men väldigt små framhjul fast det är 4wd