Skördare

ArcPad

18 inlägg 7086 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

ArcPad

Lill Junior  
#155793 Nån som använder arcpad? Vi har de i 2 maskiner, men ja tycker de e värdelöst.

Era åsikter?



   TS
Avatar Fallback

Re: ArcPad

dexter  
#155797 antar att de är nån surfplatt liknande sak, eftersom den heter arcPAD.

Har ja rätt?

Avatar Fallback

Re: ArcPad

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155798 Nope, det är ett program... Vi har det inlaggt i skördardatorn me kör med en bärbar dator bredvid å en ex gps antenn... Å jag håller med, det är värdelöst i mina ögon åxå... ja tror ja får ut mer av den magellan gps med fastighetskartorna som vi har än arcpad, men större skärm är det som avgör så man har en fader som behöver SE sakerna säger han;)

Användarvisningsbild

Re: ArcPad

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155801 Va e de som är så hemskt dåligt?
Jag har ArcPad i n770:in å ja tycker då att jag får den info jag behöver. Jag ser fastighetsgränser,vart jag har varit å vart ja e på väg. Jag har även ortofoto,vad behöver man mer?

Avatar Fallback

Re: ArcPad

mal_en  
#155802 använder också Arcpad tycker den är värdelös om man jämför med holmens traktinfo
Traktinfo krånglar inte som Arcpad det går bara tre eller fyra skift så hänger sig progamet om man vill ha körspår

Användarvisningsbild

Re: ArcPad

Kenneth  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155803 Visst finns de säkert bättre gps program men för oss så krånglar ArcPad inte nå nämnvärt mkt.

Användarvisningsbild

Re: ArcPad

rocky  
#155812 Kör med programmet i maskinerna och i handdatorerna och det funkar felfritt. Får fram data i alla lager man lägger in och kan rita allt man vill. Använder loggning med shp fil utan problem. Kan ju byta färger på olika lager som man vill så det liknar en riktig karta. T.ex en ledning kan få rätt symbol och en järnväg kan få rätt symbol så det inte bara är en färgad linje. Lägger man in t.ex forn punkter så kan man ju enkel få fram info om den punkten. Finns bilder i mitt galleri på arcpad som vi använder.

Användarvisningsbild

Re: ArcPad

skogsjan695xl  
#155832 Vi använder också ArcPad och jag tycker det fyller sin funktion bra.

Avatar Fallback

Re: ArcPad

bård  
#155877 Jeg bruker ArcPad også.Likte Timbernavi litt bedre, men det har vel litt med vanen å gjøre :grin:

Avatar Fallback

Re: ArcPad

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155880 Nån som har nån användarhandbok?

Avatar Fallback

Re: ArcPad

bård  
#155884 Tror jeg har en på en minnepinne

Avatar Fallback

Re: ArcPad

granlien  
#155887 Har brukt ArcPad i Ponsse maskiner. Problemet der er at programmet henger seg mange ganger om dagen... Det kan være alt ifra 5 min til 8 timer mellom hver gang det henger. Det er ivertfall umulig å bruke sporloggen over tid.. Har vært sånn i alle 5 Ergoene jeg har kjørt..

Användarvisningsbild

Re: ArcPad

rocky  
#155895
ume skrev:Nån som har nån användarhandbok?


Har du arcpad går du bara in under Hjälp frågetecknet (?)
Sedan fliken Hjälp
Sedan klickar du på Snabb Referenshjälp

Då öppnas en pdf med alla knapp symboler och förklaringar.

Annars PMa så skickar jag den pdfen.

Användarvisningsbild

Re: ArcPad

rocky  
#155896 När ni loggar gör ni det i ett SHP lager? Loggar hela tiden när vi stickvägsplanerar och det funkar felfritt hela tiden. Går som mest 6-7 timmar. I maskinerna har det funkat felfritt oxå. Har bara kört ArcPAD V7 och nyare. Kanske funkar sämre på äldre versioner?

Avatar Fallback

Re: ArcPad

JD 2006  
#155898 Kör med Arcpad varje dag, tycker väl att Fcgis är ett bättre t.ex....Svea har ju något eget oxå som man kan knappa in högstubbsantal som jag saknar i Arcpad.

För er som det hänger sig för....Har ni knappat på "Ta bort projektfil" det brukar göra susen :-bd
Blir visst för mycket filer på något vis som gör att den då börjar bete sig si och så..

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).