Verkstan

Matta i traktor

18 inlägg 11378 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Matta i traktor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155285 I min gamla traktor så är det ordentligt med luft mellan pedaler, rör och annat och golvet. Tänkte att jag skulle lägga in en matta för att täta golvet lite mer. Det drar lite väl mycket nu, Dessutom lite mindre halkrisk precis när man stiger in.

Något förslag vad jag kan göra det av? Gamla gummimattor från bilar kanske finns på skroten, eller vad? Det måste vara lätt att skära och klippa i förstås. Ljudisolering är inte viktigt, är lite meningslöst i sammanhanget.....



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

totte  
#155310 Kan finnas att köpa i metervara på bättre bildelsfirmor, jag köpte på Autoparts i Umeå. 1 m bred, svart, småribbad. Mycket lättskuren. Vet inte vem som kan ha i dina trakter, tror inte Biltema har i alla fall. Kanske hör på en traktorfirma också.

Avatar Fallback

Re: Matta i traktor

opekka  
#155315 Swedol har ett sortiment av gummimattor som borde funka.

Avatar Fallback

Re: Matta i traktor

axwell  
#155317
totte skrev: tror inte Biltema har i alla fall.


Jodå, Biltema är välsorterad, dock dyrare än väntat.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... tta-39083/

Avatar Fallback

Re: Matta i traktor

bengt.a  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155323 Då är det nog lika bra att gynna lokala bildelsbutiken,är dom lite välsorterade så bör dom ha på rulle.

Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

totte  
#155413 Se där det fanns på fultema också, men förstås bara på tillklippt bit. Vill minnas att det inte var direkt billigt det jag köpte heller, minns inte siffran nu, men skulle tro ungefär samma kvadratmeterpris.

Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155425 Tack för det! ^:)^ Tar en vända till de lokala bildelshandlarna och letar under lunchen.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

Kse  
#155428 Gummimatta av kvalite tgår att köpa hos tex Meca men oxå sett att det finns på bla OKQ8, beror iof på var man bor för det känns som ju mindre ort ju bättre sorterade mackar.
I markberedaren satte jag en bagagerumsmatta från Biltema, undersidan är av nån sorts halv hård knottrig plast så det inte ska glida och ovansidan av mjuk syntettextil. Kanske inte passar i din traktor men då jag alltid kör utan skor så är det skönt med lite mjukare under fötterna.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... tta-39082/

Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155431 Var precis på Mekonomen, de har gummimattor på rulle, men till 385 kr/m. Så jag lär hem först och mäta lite ordentligt.....
Ska leta sen, kanske är så att det är billigare att köpa färdig matta till någon bil på någon mack som "Kse" säger.
Lite coolt vore det i och för sig att ha en textilmatta och köra Nuffe utan skor på 8)

   TS
Avatar Fallback

Re: Matta i traktor

Månskensbonnen  
#155433
Uvskogen skrev:Lite coolt vore det i och för sig att ha en textilmatta och köra Nuffe utan skor på 8)

Blir nog kallt om tårna så här års. :lol:

Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

totte  
#155436 Då får du bygga på en förstuga där du har stövlarna :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Matta i traktor

Månskensbonnen  
#155531
totte skrev:Då får du bygga på en förstuga där du har stövlarna :mrgreen:

Med värme i förstugan så kan man ha raggsockor på värmning tills man ska in å köra :P

Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

totte  
#155587
Månskensbonnen skrev:
totte skrev:Då får du bygga på en förstuga där du har stövlarna :mrgreen:

Med värme i förstugan så kan man ha raggsockor på värmning tills man ska in å köra :P


:lol: :lol:

Avatar Fallback

Re: Matta i traktor

Jesper  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155630 Kan annars tipsa om sån matta man har utanför dörren och river av skorna på. Typ fuskgräs. Hade det i en maskinerna jag körde förut. Mycket bekvämt, allt skit man drog in i maskin torkade och ramlade ner i mattan, det vara bara att ta ut den sen och skaka av vid behov. Kör man utan skor och har tät gummimatta så ligger allt skräpet kvar och fastnar på sockorna, här ramlar det ner i mattan istället.

http://www.jula.se/turfmatta-600x400-mm-375022

Användarvisningsbild

Re: Matta i traktor

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#155632 Nu är gummimatta inköpt. Fick tag i en stuvbit så det blev ganska mycket för pengarna. Det där med dörrmatta är inte dumt att lägga ovanpå gummimattan för att hålla rent. Den iden ska jag också ta, har en gammal dörrmatta som ligger.

Men den gummimatta jag köpte är tunn och smidig så den blir nog perfekt för att tätt mellan pedalerna och annat.

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).