Traktorer och processorer

Vad ska man ha för Traktor?

22 inlägg 20437 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1528 Det fanns en 4235( ?) på maskinmarknaden. den hade skogs utrustning men bara mek fram/bak

   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1529
Ferguson skrev:Vad var det som "gav vika"?

4225-4245 ger antingen 40 eller 62l/min detta väljer du med en spak trycket är 210 bar.

4255 och 4270 ger 40 eller 67 l/min.
Det finns 4200 med vändbar stol men vet inte hur många, som standard ska du kunna svänga stolen 180 grader iaf, så du kan ju sitta med benen mot skärmen så att säga..
En nackdel med 4200 i skogen är att tanken sitter under hytten så du får skaffa en bukplåt till den, eller fixa en egen.


Det var ett drev i växelådan som inte ville mer. Tror det var ett av dreven på fuýrans växel

   TS
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1530 Höglandets maskin har en 4245 med lastare..

http://www.ja.se/mm/index.asp?HID=-1&LE ... detaillist

Avatar Fallback
MasseyFerguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1551 Ferguson, vad har du för huggarkärra?

   TS
Användarvisningsbild
Ferguson  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1554 Jag har en Rökevagn som det är monterat en Thomson kran på, så har jag en Väse vajerkran och en Broarydsvagn men dom används inte så mycket..
Kolla under "griplastarvagnämnena" på forumet och kolla in "vinterbilder" där har du bilder på den :wink:

Användarvisningsbild
massey ferguson  
#34907 Mf 4245 har 84 litter oljeflöde per minut 62+22 man lägger ihop båda pumparna.

Avatar Fallback
lassel  
#35358 Du ska väl aldrig lägga ihop de pumparna då ena är högtryck å andra lågtryck väl?

Jag rekomenderar inte en valtra A i skogen om den inte är skogsutrustad, annars så kan jag bara rekomendera valtra i princip :P
Tycker att man ska ha plant golv i en traktor som man kör i skogen med, men så är jag bortskämd oxå! Rekomenderar alltså en valtra N92.

Lasse

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).