Kräver kanske en pumpfördelningslåda, så det krånglar väl till det..
kalhygge skrev:Låter ju som en liten nackdel att blanda in transmissionen - man vill ju ha driften, kran och aggregat att jobba helt fristående från varann, har inte Ekolåg o Ponnse så - asså minst 3 pumpar???
Kräver kanske en pumpfördelningslåda, så det krånglar väl till det..
Cruiser_no1 skrev:590D jag körde hade ju dubbla, och i mitt första skede så trodde jag att du skulle kunna veva med kranen hej vilt o både kapa o mata, men nej det gick inte. Problemet är med dubbla pumpar att oavsett maskin så belastar du motorn med 2 o inte en pump, och ska man då flytta grejorna lite samtidigt som man matar så får du en belastning på motorn som då sjunker under värdet för lägsta varv, vilket gör att systemet vinklar tillbaka pumparna, och du får ett ryck i hydrauliken. Teoretiskt så skulle det funka optimalt med dubbla pumpar om man hade motorkraft över! och räcker inte 590ins 326 hk till så vet jag inte hur många hk man ska ha!
Men sen vill jag också säga att det är stor skillnad att köra med dubbla pumpar, det blir bättre men jag vill påstå att det inte är nån wow effekt direkt!
Klargplutte skrev:Inga problem att mata vifta kran och köra samtidigt med ergo , klart att motorvarvet sjunker men att det skulle bli mer än lite lägre far på funktionerna har jag inte märkt av.