Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Jinma

6 inlägg 3430 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Jinma

Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15326 undrar ifall det är nån som har en jinma traktor och kör i skogen med?



   TS
Avatar Fallback
timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15328 jag har bara sett den i nån annons och frigångshöjden på 20cm är väll inget att skryta med i skogen 😡

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15332 jag undrar bara ifall de är nån som har sett en sån annat än i nån annons lr tidning lr har en sån! jo men det är inte bara markfrigången på en ¨ån som räknas precis den är ju inte mycke en 1 meter bred lr nåt sånt och då klarar man sig nog att slingra rig runt stubbar och annat!

markfrigången på en fyrhjuling är väl inte så hög heller?

   TS
Avatar Fallback
valmet901  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15335 Är du intresserad av en sån,är säkert bra o ha till småpyssel som att köra fram ved och stolpar mm. Men inte direkt att i gallringsskogen köra runt med.

Avatar Fallback
Valtra  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15375 nej det är inte jag som är intresserad av den, utan det är min kusin som nu har en vimek 620 minimaster som han köpte ny och den är han inte alls nöjd med. dom har mycke skog som bara är 20-30 årgammalt och då vill dom ha nåt litet och smidigt och som man kan backka lätt med och vända vid trånga ställen med och det kan man inte med vimeken.

det jag har sett av jinma, så tycker jag att dom verkar bra ändå, tilll det dom skulle använda det till.

   TS
Användarvisningsbild
Mikael  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#15382 Jag har en Jinma 254 med driven Kranman vagn och är nöjd med den.
Markfrigången är cirka 28 cm under framaxlen och draget så är det en högre sten får man sikta ordentligt.
Fördelen med en låg maskin är stabiliteten.
Den går nog inte och jämföra med en Vimek i skogen men det går att använda den till annat också.
Jag kann nog rekomendera vagnen med vagnstyrning om ni ska backa mycket.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).