Små skogsmaskiner och övriga maskiner

Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

6 inlägg 3931 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

Axl  
#152532 Vet inte om det här är rätt forumdel men jag blir lite störd på tidningen skogen. Om jag fattar artikeln rätt så kör gubbarna i artikeln med en tigercat 1135 och en valmet 840 tx, på vilket sätt är det småskaligt? Att dom säljer vimek maskiner är väl inte heller direkt småskaligt om dom inte använder dom i skogen.



   TS
Avatar Fallback

Re: Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152539 Det har gått utför med den tidningen. De köper säkert artiklar från frilansjournalister som knappt vet skillnad på tall och gran.

Avatar Fallback

Re: Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

skogare  
#152563 dom kör med två vimekar en skördare och en skotare

Avatar Fallback

Re: Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152586 Nu har jag läst artikeln. De kör med de maskiner som Axl skriver. Artikeln var ok för övrigt men de flesta av oss tycker ju att "småskaligt" är sånt som man pysslar med på helgerna. Professionella förstagallringsmaskiner är just professionella förstagallringsmaskiner och inte "småskaligt".

Användarvisningsbild

Re: Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

Mowi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152694 Som jag fattade det körde dom med tigercat, valmet 840tx och en vimek skördare.

Avatar Fallback

Re: Tidningen skogen -småskaligt är styrkan

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#152702 Så kanske det var. Strunt samma, det var ju rubriken några av oss störde sig på. Är man specialicerad på klena gallringar så ska man ha en maskinpark som är optimerad för det. Har inte ett skit med "småskaligt" att göra. Vidare så tycker jag att Valmet 840 är på tok för stor för förstagallringar.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).