sön 26 feb 2012, 10:49#163293
Fortsätter mitt korståg MOT ORFS:
Nu har jag ju tyvärr fått dessa kvalificerade kontorsprodukter i min ägo: Komatsu 340 har ORFS...
Case:
Fick en gren som petade till kopplingarna på ena hjulmotorn, javisst - det var bara att ta bort alla 3 slangarna MED TILLHÖRANDE LÖS 90gr ORFS- ...
(alltså sitter det 6 st Oringar + 3 lösa adapter med tredobricka som kan strula, på VARJE hjulmotor - där Logmax har löst det med 3 st banjo direkt på slangen in i hjulmotorn - strular ytterst sällan)
... och sedan byta den innersta Oringen - som e special 90shore, inte lagervara hos mej..
Så asså gick det åt massor med tid OCH olja, jämfört med en JICkoppling!!
NU har jag ett litet sortiment med ORFSringar med mej i maskinen, men det kommer ändå att gå åt mer olja iom att man måste ta bort slangen för att byta Oring vid minsta yttre påverkan..
Jag undrar Varför?? Frågade säljarn, men han visste inte riktigt - kanske nått att det var snabbare att få masinen tät vid montering, och att de maskineran var "tätare" än JIC...
Jag har då inte upplevt problem med tätheten på en fräsch JIC... ???
Skogsägare...