Skotare

E-Modellerna JD

47 inlägg 17543 visningar 13 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

NomagS  
#151237 Det var väl även något i jds värme paket som strulade innan ?? är det åtgärdat??

   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

Skogshuggarninorr35  
#151251 Ja tror det har blivit lugnt nu sen dom kopplade värmeventilen rätt

Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

NomagS  
#151268 Det är juh väl det 8) vet bara när jag provade skolans nya 810e i somras att man inte kunde få någon kyla 😡

   TS
Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151358 det är inte helt fixat än det är en pipkampanj på alla e maskiner om att de ska monteras in en till tempgivare neråt golvet och sen ska programvaran bytas i ECC:n

Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

Skogshuggarninorr35  
#151374 Och dieseltankarna på skotarna på tidigare chassinr.
1210:an vår va inne för två veckor sedan

Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

Skogshuggarninorr35  
#151375 Finns en tråd "nya EU direktiv" som handlar om service


viewtopic.php?f=104&t=12287

Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

Skotarförare  
#151435 Demokörde en 1510e för ett tag sedan, var inte speciellt imponerad av dessa maskiner

Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

ph1110  
#151445 Vad var de som inte imponerade ?? jag har kört en 1110e i snart 3000h och upplever den som mycket skön att köra . körde tidigare 1110d och tycker de är som natt o dag . mvh Palle

Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

Skogshuggarninorr35  
#151470 Skotarförare skrev
Demokörde en 1510e för ett tag sedan, var inte speciellt imponerad av dessa maskiner



Kör man rött så är det svårt att se annat :mrgreen:
Senast redigerad av Skogshuggarninorr35 ons 21 dec 2011, 21:11, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

masterchief  
#151499 Säga vad man vill om E-serien, men det är fortafarande inte raketforskning vi pratar om o så revolutionerande är inte nyheterna....
Inga dåliga maskiner, men som skogshuggarninorr säger,,,,,de utmärker sig inte....

Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

torpöbo  
#151501 E-seriens hytt ser ut som en något utvecklat Pendo-hytt.

Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

ph1110  
#151556 nog tycker ja de hänt en hel del med e modell jämfört med tidigare modeller framför allt vad de gäller förar miljön

Avatar Fallback

Re: E-Modellerna JD

Bubben755  
#151651 Sitter här och blir lite nyfiken på denna diskutionen om E hytternas storlek, för de första kan ja inte förstå varför man ska ha en gigantiskt stor hytt för? vet inte om de är jag som är onormal men ja tycker de blir trevligare med en mindre och ombonad hytt där man når allt från stolen plus att man får ju en bättre sikt sen är väll meningen att man inte ska behöva flytta sig i hytten utan att man sitter ju där man sitter och inte behöver snurra på någon stol.
Att radion och datorn är jäkligt felplaserade från början kan ja hålla med om! men jag har även hört att E hytten är större i volymliter luft än vad den gammla D hytten var.
Jag gick från att ha kört tre Gremoskotare som egen till en 1110 E som nu gått 3000h, sen i våras har jag utökat med en Valmet 890.3 som jag kör själv och jag kan bara konstatera att jäklar vad jag saknar E hytten och de gröna maskinerna....

Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151772 Håller med ovanstående..Varför sånt tjat att man ska ha så himla stor hytt!? Jag anser mig väl väl vara lite över medel i längd,och satt hur bra somhelst i 1470En jag körde på slutet. Matväskan fick plats,och även medpassagerare om så var.
Ska folk ha med sig hela familjen och hunden,barnen och deras hockeytrunkar till jobbet eller? :wink:

Användarvisningsbild

Re: E-Modellerna JD

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#151779 Skogsmaskinhytterna är ju jävligt bra om man jämför mot entreprenad sidan titta bara på en grävare, vad dom har för fågelholkar dåligt ergonomiska armstöd, vi ligger ju hästlängder före de enda som jag tycker är retsamt att de verkar ska vara så jävla svårt o få till ett bra värmepaket o cirkulation i hela hytten nu vintertid är 1170 ingen höjdare då det är varmt upptill o lika kallt som i börtnan nere vid golvet :roll:

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).