skogsjan695xl skrev:och tankar ur vagnen.
Om det där är vad jag tror det är hade jag inte pratat så högt om det.
Engelthon skrev:Nå nu är inte alla dagar likadana. Vi kör med ett skift och när man ligger borta så brukar man i bland komma upp i 14tim. Att bara slaviskt gå efter klockan att nu har jag kört mina 8 eller 10timar och då vrider vi av nyckeln funkar inte hos mig.
Jag kallar detta för frihet under ansvar. Att vissa veckor kan bli över 50-timar kan hända men jag har som policy att inte mer än 48-timmars vecka men när det strular som fastkörningar, haverier m.m. då drar tiden i väg.
Eller brukar Ni bara lägga ner då det har arbetat era timmar?
Mangan skrev:skogsjan695xl skrev:och tankar ur vagnen.
Om det där är vad jag tror det är hade jag inte pratat så högt om det.
Engelthon skrev:Mäki skrev:Engelthon skrev:Vi körde ett skift på 12-14tim och inte två skift.
Är det verkligen lönsamt att köra så långa pass?
Tappar inte föraren kapacitet efter 10 timmar?
Förstås är vi alla olika och det blir kanske en vanesak men vad gällande kvaliteten så tror jag den lider.
Låg ni i skogen eller motell/hotell under den tiden eller körde förarna hem?
Med så långa dagar + bilkörning så kan du ju inte ha något annat liv än att sitta och köra.
Eller kompenserades dom med lediga veckor typ var tredje?
Nå nu är inte alla dagar likadana. Vi kör med ett skift och när man ligger borta så brukar man i bland komma upp i 14tim. Att bara slaviskt gå efter klockan att nu har jag kört mina 8 eller 10timar och då vrider vi av nyckeln funkar inte hos mig.
Jag kallar detta för frihet under ansvar. Att vissa veckor kan bli över 50-timar kan hända men jag har som policy att inte mer än 48-timmars vecka men när det strular som fastkörningar, haverier m.m. då drar tiden i väg.
Eller brukar Ni bara lägga ner då det har arbetat era timmar?
Lill Junior skrev:Har inga problem med att jobba över om de bara är ett par timmar(1-3) kvar på en trakt, då kör ja klart så de bara är att flytta på morgonen efter. Men då vi i regel har trakter på 5-6000 m3fub ser ja ingen anledning att jobba 12-14 timmar/dag, då gör ja mina 8-9 timmar sen e ja nöjd.
Engelthon skrev:Mäki skrev:Ja kl.17.00 har jag redan 11 timmars dag så då slår jag av och fortsätter nästa dag.
Det är det som gör skillnaden. Mycket handlar om planering och tyvärr saknar många den förmågan.