Avverkning (slutavverkning)

Priser på avverking av stormskog Småland?

3 inlägg 4311 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Priser på avverking av stormskog Småland?

Krille  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#1976 Hej.

Fick äntligen lite uppgifter från Södra ( dock inga pengar) på volymer och priser för uppröjningsarbetet. Vi kapade det mesta och skotade allt själva. Södra högg upp två områden på totalt cirka 1000 fub, i stort sett var det kalhygge där. Resten högg vi själva.

Nu till min fråga, timkostnad på en Timberjack 1270 C, kan eventuellt ha varit 1270 B på nästan 1500:-, i mina öron är det lite högt även i stormskog men jag vet inte. Vad har ni andra fått betala?

Som jämförelse hade vi en 1270 A där också, dock inte genom södra som högg upp 400 fub utspritt för 950 :- i timmen.

På den andra gården var den Rottne H-20 som var där och högg, undrar vad den timkostnad kommer att sluta på....



   TS
Iggesund Forest BlueLine skördarsvärd, Norrländsk urkraft
Avatar Fallback
Niklas H20  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#10193 priser på avekningskosnader skiljer jätte mycket.. vi har aldeles för lite betalt för våran H20 mot vad vi behöver/borde ha. vi har mindre betalt än den 1270c som varit hos er

Användarvisningsbild
masterchief  
#15040 Lyfter upp en gammal tråd här igen :D
Tyckte priset för 1270n var i saftigaste laget.
Skulle kunna tänka mig 12-1300varit mer motiverat.
Fast det var kanske det skördarentrepenören fick?
Själv när vi körde vindfällen så körde vi på ordinarie timpenning, vi körde på hemmamarknaden och tänkte som så att vi vill inte stöta oss med kunderna.....
Annan sak hade det varit om vi varit nedde i småland och kört......

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).