Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Läckage ventilpaket!

7 inlägg 6930 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Läckage ventilpaket!

mareka  
#149620 Finns det någon som har erfarenhet av tillsatsmedlet Omega 917? 3%-ig inblandning i olja skall tydligen återställa o-ringar o packningar så att läckage upphör! ????? Kan det skada några andra delar som pump o.d? Dyrt medel (c:a 1300,-/liter).



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Läckage ventilpaket!

ÅsaNisse  
#149622 O-ringar ja om det är gummi, men mancetter och tätningar av plast fixar det inte. De läcker lika mycket ändå, och frågar du en säljare så blir han ganska tyst när man påpekar hur mycket plastdetaljer det är i ett hydraulsystem.
Det är ett medel som mjukar upp gammalt hårdnat gummi i hela systemet. Även insidan av slangar.
Dt har hänt att en slags sörja av gummi och gamla avlagringar täpper filter. Sen vet man inte riktigt hur lagringar reagerar.

Avatar Fallback

Re: Läckage ventilpaket!

Tvåan  
#149629 Det krävs nog att o-ringarna är hela också. Men är dom det så kan säkert ventilpaket bli tätt iallafall.

Avatar Fallback

Re: Läckage ventilpaket!

foton  
#149656 Vanlig bromsolja har liknande egenskaper, mjukar upp gummi.

Avatar Fallback

Re: Läckage ventilpaket!

mareka  
#149768 Tack för tipsen!

   TS
Avatar Fallback

Re: Läckage ventilpaket!

D Brown  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149849 Jag har två Mercedesar som jag ställer av vintertid (och ibland drygt det), bägge läckte tidigare ut servooljan i en pöl. Efter några supar Omega 917 så håller bägge tätt, tycker inte det kan vara en tillfällighet att det slutade läcka.

Någon som vet något bra ställe att handla mirakelmedlet på?

Avatar Fallback

Re: Läckage ventilpaket!

mareka  
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).