Traktorn i skogen

Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

9 inlägg 5697 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Ingoberra  
#149603 Har en trima 800 lastare med mekanisk skoptömning. Har svurit många gånger av att inte ha kunnat tilta skopan. Ska jag köpa allt nytt slutar notan uppåt 10 lax. Äre det värt det på en traktor som idag är värd ca 45000. Man får ju aldrig igen pengarna vid en försäljning. Klokast är väl å köpa en nyare bättre traktor men man är ju lite fäst vid maskinen ändå, Har ju inte ens gått 1600h å man kan den utan å innan.



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

sveakatten  
#149611 Kostnaden beror ju på om du kan göra nått själv. Cylinder vid Kellfri kostar ca 1300kr ventil,slangar och kopplingar vid Hammars ca2500. Så mycket mera behöver väl det inte kosta?
Har gjort midjestyrning till min (traktor) med en vedklyv ventil från Hammars och kolvar från Kelfri,blev inte att kosta så mycket

Avatar Fallback

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

BM 35  
#149615 Ja,,,inte så farligt om du ändå är nöjd med traktorn,,,slipper du va skyldig en massa pengar

Vad är det för traktor?

Avatar Fallback

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Ingoberra  
#149618 Det är en Deutz 5206 av enklaste sort. Saknar ju lite mer saker än bara skoptömning. Den har endast ett enkelverkande uttag tex å ingen hitchkrok. Tänker självklart göra allt jobb utom hydralrör själv

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149628 Varför köpa nytt?
Leta beggat så långt det går så borde det ju inte överstiga tusenlappen.

Avatar Fallback

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Ingoberra  
#149639 Enspaksreglage är ett måste då jag har en kass axel å inte kan sträcka mig fram till ett två spaks reglage. Hitta ett sånt under tusenlappen blir svårt tror jag.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149646 2-spaks är inte så dumt, det är väl placeringen som är finessen. Allrahelst om man har ont i axeln.

Avatar Fallback

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Ingoberra  
#149852 Är 30mm kolvstång för klent? Nån som har en 800a och kan mäta lite längder mm?

   TS
Avatar Fallback

Re: Hydralisk skoptömning, äre värt 10000

Fredrik Kämpe  
#157628 köpte 2 begangnade kolvar av en skrot i närheten för 2 månader sedan när jag skulle bygga en balklämma, kan inte måtten utantill men kolven skulle kosta 2200 kr st nya (vet ej märket) köpte 2 st för 500 kr med samma mått. han hade även ventiler och liknande. slangar och rör får man köpa nytt men vet ej något exakt pris på det.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).