Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

tips på bra telefoner till hytten.

12 inlägg 6596 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

tips på bra telefoner till hytten.

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149220 Tänkte höra om nån har nå bra telefon tips till skogsmaskin,har själv testat nokia 6090 som va bra med stark signal, nu på slute är de nokia 810 som gällt men ja tycker att täckningen varit väl dålig, eller ska man satsa på en lös nalle med fäste med extern antenn?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: tips på bra telefoner till hytten.

Tosca  
#149225 Finns det några mobiler med extern antennutgång längre?

Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

rocky  
#149256 Finns en tysk variant på 810an. Märket heter pei tel och telefonen ptcarphone http://www.peitel.de/de/produkte/system ... phone.html
Enkel i menyer och kraftig ringsignal och mycket bra mick. Har dock inte gprs i sig utan bara data samtal.

Vet inte om motorola har kvar sin variant som fanns för något år sedan.

//Martin

Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149372 Pei Tel;en är ingen vidare hitt... har lika bra täckning om inte bättre på min Iphone, och det säger inte lite de.

Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

Thunborg  
#149379 Är ringsignalens styrka viktig ??? jag tycker själv de bärbara med head set / snäcka har kommit i fatt vad det gäller täckning . Nu ska jag kanske inte utala mig som jobbar i mälardalen ..... Jag skulle vilja ha det som i morderna bilar , bloothof uppkoppling mot radion . men det verkar inte maskintillverkarna annama .

Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

rocky  
#149416
970D skrev:Pei Tel;en är ingen vidare hitt... har lika bra täckning om inte bättre på min Iphone, och det säger inte lite de.

Har du verkligen rätt utrustning då? Kanske fel operatör? Rätt anten och att den är ordentligt jordad? Min funkar minst lika bra som 810an.

Avatar Fallback

Re: tips på bra telefoner till hytten.

ume  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149418
Thunborg skrev:Är ringsignalens styrka viktig ??? .


Inte om du frågar mig, med signal mena jag täckning...
Vill bara ha så bra täckning som möjligt, telefon ska int användas till nå annat.

   TS
Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

wiktor  
#149422 JCB Pro Talk har extremt hög ringsingnal det skakar i benet när det ringer , den har även bra motagning

Avatar Fallback

Re: tips på bra telefoner till hytten.

timberjack810c  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149515
rocky skrev:Finns en tysk variant på 810an. Märket heter pei tel och telefonen ptcarphone http://www.peitel.de/de/produkte/system ... phone.html
Enkel i menyer och kraftig ringsignal och mycket bra mick. Har dock inte gprs i sig utan bara data samtal.

Vet inte om motorola har kvar sin variant som fanns för något år sedan.

//Martin

Jag tycker att den telefonen är ganska dålig som inte har blåtand och täckningen är nog ganska lik 810an.
Tycker även det är konstigt att de satt svarsknappen på fel sida om man jämför med alla andra telefoner.

Avatar Fallback

Re: tips på bra telefoner till hytten.

Skogstinsen  
#149530
timberjack810c skrev:
rocky skrev:Finns en tysk variant på 810an. Märket heter pei tel och telefonen ptcarphone http://www.peitel.de/de/produkte/system ... phone.html
Enkel i menyer och kraftig ringsignal och mycket bra mick. Har dock inte gprs i sig utan bara data samtal.

Vet inte om motorola har kvar sin variant som fanns för något år sedan.

//Martin

Jag tycker att den telefonen är ganska dålig som inte har blåtand och täckningen är nog ganska lik 810an.
Tycker även det är konstigt att de satt svarsknappen på fel sida om man jämför med alla andra telefoner.



Tyskarna kanske bygger telefonerna för vänsterhänta. :lol:

Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

rocky  
#149672 Jo det var ett par feltryck innan man vant sig :lol:

Användarvisningsbild

Re: tips på bra telefoner till hytten.

970D  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#149755
rocky skrev:
970D skrev:Pei Tel;en är ingen vidare hitt... har lika bra täckning om inte bättre på min Iphone, och det säger inte lite de.

Har du verkligen rätt utrustning då? Kanske fel operatör? Rätt anten och att den är ordentligt jordad? Min funkar minst lika bra som 810an.


Ja det är de, med extern antenn och så. är direkt från fabriken så det bör ju vara okej.
Har Telia borde på Pei Tel;en och mobben.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).