Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Eco Log?

46 inlägg 19749 visningar 7 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Eco Log?

Lukas  
#94279
novis?? skrev:tror att dom som berömde ecologg i fjol har dött :lol: man hör alldrig någonting av sumper o thunborg varför ja brhedblomsmaskin vill domm nog snart att ecologg tar till bak men en gång ecologg ja pröva byt före 15000t :mrgreen:

Vad har dom för problem om dom inte vill ha maskinen???

Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Eco Log?

novis??  
#94313
Lukas skrev:
novis?? skrev:ja när 1470 kravla med driften tog det 1 dygn :mrgreen:

Hur lång tid tog det att åtgårda krantornen??

det som är bytt gjordes på semestern 08 så om det tog en dag eller 3 vet ja ej

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

novis??  
#94314
Lukas skrev:
novis?? skrev:tror att dom som berömde ecologg i fjol har dött :lol: man hör alldrig någonting av sumper o thunborg varför ja brhedblomsmaskin vill domm nog snart att ecologg tar till bak men en gång ecologg ja pröva byt före 15000t :mrgreen:

Vad har dom för problem om dom inte vill ha maskinen???

läs tråden från början så slipper du fråga :mrgreen:

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#94350 Stannade till och provade ett lass med en 594 igårkväll!
Men nja jag vet inte om jag blev så imponerad, visst den tar stora lass och är stark och fungerar säkert bra.
Men nog ger den som en lite gammaldags känsla, och usch vilket brummande i hytten skulle vilja ha kåpor på om man skulle köra den dagligen.
Men me de ska ju vara rejält mycket billigare än tex rött och grönt och det märks.

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

snubblaren  
#148444 Bumpar denna tråd lite känns onödigt att starta en ny.
Kör en Eco log 560D och jag undrar hur man får i auto nivelleringen på den? :)

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148450
snubblaren skrev:Bumpar denna tråd lite känns onödigt att starta en ny.
Kör en Eco log 560D och jag undrar hur man får i auto nivelleringen på den? :)


Finns det alls? :P

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

snubblaren  
#148455 Ja i sidled finns det automatiskt det har de sagt, men man vill ju glänsa lite för den andra föraren vet inte vart den sitter :P

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148476 Menar dom inte knappen du trycker in så rätar maskinen upp sig för tillfället ??
Man vill inte ha autoniv på en sån maskin. Kör ju nivilleringen hela tiden när du ska svänga tvärt o göra instick osv....

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

skogsjan695xl  
#148527 Det är bara auto nivellering åt sidorna, den knappen får man trycka till vid varje uppställ. inget som går på automatik hela tiden.
Sitter på höger palett om inte jag minns helt fel.

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

kalhygge  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148584 vaddå Autonivellering - om man måste dra i spaken själv varje gång man flyttat maskin... det måste väl för 17 kallas Manuell nivellering...

Autolev på Valmet = sköter sej själv, hela tiden...

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

snubblaren  
#148623
Engstrand skrev:Menar dom inte knappen du trycker in så rätar maskinen upp sig för tillfället ??
Man vill inte ha autoniv på en sån maskin. Kör ju nivilleringen hela tiden när du ska svänga tvärt o göra instick osv....


Jo tack för det tipset var en knapp med en vinkel och °0 på tycker det är lite trixigt att få den exakt rak med spaken men nu ska det gå fint :)

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

Valmet 890  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148680 Skickar inte ecolog med intruktionsböcker? :P

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

snubblaren  
#148684 Tror det är tillval maskin väger ju redan över 18 ton så maskin är redan tung så det räcker och så om man nu vill ha det kan man ju inte höja tyngdpunkten på den genom att lägga den i facket högst upp i hytten ;)

Användarvisningsbild

Re: Eco Log?

Engstrand  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148686 Har man kört en maskin med penedelarmar i gallring så vill man inte ha nåt som liknar autolev. Skillnad om det bara rätade upp hytten.
Blir otroligt smidigt när mär man lägger ikull den åt endera hållet...även när man ska smita förbi nåt träd,liknande krantilten på en maskin med kran på "vagnen!...

Avatar Fallback

Re: Eco Log?

Allus  
#152034 nice machine

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).