Verkstan

Byta dammskydd minispak?

6 inlägg 2729 visningar Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Byta dammskydd minispak?

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148216 Tänkte göra som tråden lyder,men hur får man loss själva plasten/spaken som gripvippan sitter i. Lossat gripvippan som sitter med två +skruvar och två små insex stoppskruvar,men får forfarande inte loss den,vill ju inte bryta å bända för mkt heller.
Vet inte om det är "sakae" spakar, sitter i en ponsse ergo iaf.
Tacksam för tips=) mvh/ Johan



   TS
Enskede Hydraul, reservdelar till skogsmaskiner
Användarvisningsbild

Re: Byta dammskydd minispak?

Cruiser_no1  
#148217 Jag vet jag bytte på 1410an men då fick man löda bort kablarna till vippan, ett jäkla pill var det iallafall. Men annars så var det bara att skruva isär grejorna!

Avatar Fallback

Re: Byta dammskydd minispak?

Torpan  
#148219 Kolla så det inte sitter fler insex stoppskruvar,
jag fick repa en spak i våras och på den var det 4 stoppskruvar.
Satt två i varje hål.

Avatar Fallback

Re: Byta dammskydd minispak?

jönsson84  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148839 Tackar för tipsen=) japp det satt två insex stoppskruvar efter varandra,va lite pyssligare än jag trodde iom att man fick löda loss gripvippan och väldigt små stjärnskruvar och stoppskruvar.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Byta dammskydd minispak?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148897 Hoppas dom nya damaskerna håller god kvalitet. Jag bytte efter 5000h, dom nya blev trasor på ca 1000h, surt då dom är lite pyssliga att byta.

Användarvisningsbild

Re: Byta dammskydd minispak?

Maldas  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148901 På tidiga minispakar vill jag minnas att man bara krängde dom över spaken. De var bättre förr!

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).