Uppvärmning

Tips ang varmluftspanna

9 inlägg 15328 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Tips ang varmluftspanna

Joooell  
#139715 Hej!

Vi står just nu å letar efter vedeldad varmluftspanna till verkstaden.
Nån som har några erfarenheter och tips på olika märken, priser, mm.

Mvh Joel



   TS
Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

MichaelM  
#148070 En CE och miljögodkänd amerikansk "vedpanncentral" har nyligen börjat säljas i Sverige. Står utomhus, kopplar med kulvert in i verksta´n, man placeras ett vattenburet batteri över återluften till varmluftspannan.

/Michael

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

skogshasse  
#148077
MichaelM skrev:En CE och miljögodkänd amerikansk "vedpanncentral" har nyligen börjat säljas i Sverige. Står utomhus, kopplar med kulvert in i verksta´n, man placeras ett vattenburet batteri över återluften till varmluftspannan.

/Michael

hej vad heter pannan var säljs den

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

MichaelM  
#148151 Hej, jag vet att hemsida byggs för fullt, men ring gärna för mer info 0706222096

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

Cat554  
#148212 Vänerpannan gjør også et alternativ. Den kan du også snart på flismater på.
OH

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

kingcab01  
#151158 Har du tillgång till ved och använder lokalen någorlunda kontinuerligt så är en vedeldad varmluftspanna en bra inverstering. Har själv en Vänerpanna som värmer upp ca 270m2 utan några problem 5.5m takhöjd Inv kostn. ca Panna 30-35 tusen Skorsten ca 1000kr metern

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

Cat554  
#151258 Det er rimeligste investering, men det er stengt tatt rimeligere å flise virket enn å kappe og kløve det. Og jeg har fått et mye tørrere og bedre klima i verkstedet etter at jeg fikk kontinuerlig fyring. Kjøper man en panne med stokerinngang på kan en kjøpe flisbrenneren om en ønsker senere.
OH

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

MichaelM  
#162411 Nu finns omtalade panna på nätet: www.CBBioenergi.se

Avatar Fallback

Re: Tips ang varmluftspanna

Skogsmästarn  
#358798 Hej! Känner någon till denna typen av varmluftpanna för uppvärmning av mindre verkstad? Något att satsa på för några tusenlappar?
Den infon jag har är:
Märke: Bacho
Årsmodell: 1959

Tanken är att byta oljebrännaren mot en flisstoker som jag har över :idee3:
Traktorgaraget är ca 70m2 med 3,5m takhöjd

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).