Skogsmaskiner (stora skogsmaskiner)

Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

8 inlägg 8896 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

perka  
#111246 Hej! Kör 868:a i virkes och vedkörning för hemmabruk.Den drar 7.5-8 liter i timmen.Låter det rimligt?



   TS
Olofsfors skogsmaskinsband
Avatar Fallback

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#111247 Låter helt normalt. I vart fall inte särskilt mycket. Nya maskiner drar lika mycket eller mer.

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

escargot  
#114747 Precis, det är helt normalt om du har en orginal D50. Ja har meckat dit toppar o turbo från en bussmotor. Nu är han då bra mycket starkare, men drar i sig 1-2 liter till, vid transportkörning. Jag tror det beror på att turbon är ganska stor så man narras att hålla upp varvet lite i onödan,eller oxå är det skruven på pumpen som borde backas av lite....

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

jrz  
#147580 :shock:

Användarvisningsbild

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

Skogshuggarn  
#147727
jrz skrev::shock:


:?:

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

Tosca  
#147745
Skogshuggarn skrev:
jrz skrev::shock:


:?:

Inläggsfiske verkar det som.

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

jrz  
#147821 Ber om ursäkt för d! Jag brukar läsa en hel del här men skriver inget.. Så igår ville en kompis ha hjälp med en sm868 och jag behövde manualen under downloads. Den gick tyvärr inte att ladda ner och tiden var knapp. :(. Hoppas inte jag stört för mkt. Ps motorn satt fast så vi fick inte igång den. Ds

Avatar Fallback

Re: Volvo BM 868 Bränsleförbrukning

Tosca  
#147828 Då var det mysteriet utrett, du ska ha tack för klargörandet.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).