Skotare

Indexator GV6 335

9 inlägg 5437 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Indexator GV6 335

granqvist  
#147643 Någon som vet hur man tar isär denhär rotatorn? Har en sprängskiss över GV6RF men den stämmer inte. Hittade inget på nätet heller. Är väl en modell som utgått :???:

gv6_1.jpg

Årsmodell 1991.

Den finns fyra hål i nedre länken, förutom grip öppna/stäng som pekar rakt neråt.
gv6_2.jpg
2 st hål utan gängor.


gv6_3.jpg

Mittemot finns de här gängade hålen och där satt var sin gängtapp med ett hyfsat stort insexhål med ett antal brickor bakom och bakom dom verkar att finnas ytterligare var sin skruv med ett 6 mm insex hål. Ska dom här ännu lossas för att lösgöra nedre länken? Dom verkar att sitta hårt med tanke på att man ska ta i med en 6 mm insexnyckel.



   TS
Rottne skotare
Användarvisningsbild

Re: Indexator GV6 335

finskpinne  
#147646 Skruva loss dom långa insexbultarna så får du upp den... Kan sitta fast lite på axeltätningen men den ska nog komma loss. Sitter ju förståss nån låsring på axeln som du måste ta loss förrän du får ut axeln dragen...

Användarvisningsbild

Re: Indexator GV6 335

finskpinne  
#147647 Har inte haft upp nån GV 6 nån gång så jag kan inte garantera att det fungerar som jag sa men dom brukar vara ganska likadana. Är ju inte så invecklade grejer det där...

Avatar Fallback

Re: Indexator GV6 335

granqvist  
#147652 Tror det är lite annat system på dom nyare GV6:orna. Ska försiktigt försöka om man får bulten att röra sig utan att förstöra den.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Indexator GV6 335

finskpinne  
#147653 Dom "inre" insexskruvarna går inte att skruva upp. Om det var dom som du menade sitter hårt!?? Det är inte ens skruvar utan det är kilar som skall slås ut från hålena på andra sidan. Dom kan sitta hårt som satan... Är nog längesen jag skruvat med nån sån så jag kan ha fel...

Användarvisningsbild

Re: Indexator GV6 335

huggarn82  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147656 kilarna som sitter bakom insexpluggarna ska slås ut

Användarvisningsbild

Re: Indexator GV6 335

finskpinne  
#147658
huggarn82 skrev:kilarna som sitter bakom insexpluggarna ska slås ut


Då var mitt minne inte så dåligt som jag trodde...

Användarvisningsbild

Re: Indexator GV6 335

totte  
#147693 Du hade helt enkelt glömt att det var såpass bra :D

Avatar Fallback

Re: Indexator GV6 335

granqvist  
#147737 Tack för tipsen! Blev att ta till släggan innan kilarna gav sig, men axeln klarade sig intakt trots allt :smile:

   TS
 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar