Skördare

erfarethet av 931/365

110 inlägg 37636 visningar 9 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

Herr Krånglin  
#147370
Mudderland skrev:Nja lite större är väl 480, visst. Men inte så mycket. Läser man specifikationer om dom så är det ingen jätteskillnad direkt. Det jag tycker är påtagligt är utformningen på hjularmar. 480 håller runt stammen bättre. 365:s hjul hamnar mer på sidan av stammen.
Kan hoppas på en uppdatering av dom framöver.



Smaken är som baken :D

Men en sak som är jäkligt smidigt är att man kan göra allt underhåll med aggregatet nertiltat.
Smörja , fylla färg såg olja .

Vet inte om nåt mer aggregat som är konstruerat så .

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

Mudderland  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147395 Ja det är sant underhållet är smidigt.
En grej jag har funderat på: När man kör i brant terräng så hytten är rejält tiltad så rycker det i tilten fram och tillbaka, precis som om den inte kan bestämma sig i vilket läge den ska stå. har hört om en 911 som gjorde så med. Är det så på alla modeller eller?

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

novis??  
#147424
Herr Krånglin skrev:
Mudderland skrev:Nja lite större är väl 480, visst. Men inte så mycket. Läser man specifikationer om dom så är det ingen jätteskillnad direkt. Det jag tycker är påtagligt är utformningen på hjularmar. 480 håller runt stammen bättre. 365:s hjul hamnar mer på sidan av stammen.
Kan hoppas på en uppdatering av dom framöver.



Smaken är som baken :D

Men en sak som är jäkligt smidigt är att man kan göra allt underhåll med aggregatet nertiltat.
Smörja , fylla färg såg olja .

Vet inte om nåt mer aggregat som är konstruerat så .

jasså det är bara 480 som är så bra att serva fler fördelar till john deere

   TS
Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

Herr Krånglin  
#147809
novis?? skrev:
Herr Krånglin skrev:
Mudderland skrev:Nja lite större är väl 480, visst. Men inte så mycket. Läser man specifikationer om dom så är det ingen jätteskillnad direkt. Det jag tycker är påtagligt är utformningen på hjularmar. 480 håller runt stammen bättre. 365:s hjul hamnar mer på sidan av stammen.
Kan hoppas på en uppdatering av dom framöver.



Smaken är som baken :D

Men en sak som är jäkligt smidigt är att man kan göra allt underhåll med aggregatet nertiltat.
Smörja , fylla färg såg olja .

Vet inte om nåt mer aggregat som är konstruerat så .

jasså det är bara 480 som är så bra att serva fler fördelar till john deere



Jag syftade på 365 men det kannske är lika på 480 :surp:

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

zeaflower  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#148978 nej, 480 måste du tilta ner för att fylla olja...

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

novis??  
#149540 ååååå men du måste man ? men om du börjat ned tiltat då?

   TS
Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

mrme  
#149559
novis?? skrev:ååååå men du måste man ? men om du börjat ned tiltat då?



å varför ska du börja nertiltat då, ja tiltar aldrig ner agget,håller man tillräckligt högt kan man aptera med upptiltat agg sådäså

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

Herr Krånglin  
#149630
mrme skrev:
novis?? skrev:ååååå men du måste man ? men om du börjat ned tiltat då?



å varför ska du börja nertiltat då, ja tiltar aldrig ner agget,håller man tillräckligt högt kan man aptera med upptiltat agg sådäså


Vad har apteringen med daglig service att göra ???

Många aggregat av flera märken måste man först tilta ner smörja och sedan tilta upp för att komma åt att smörja inne i aggregatet.
Men på 365 kan du parkera aggregatet nertiltat och smörja alla nipplar fylla olja och färg.
Det underlättar betydligt att man slipper kuta upp och ner i traktorn.
Sen att sågkedjetanken är på 10l är inge nackdel :wink:

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

novis??  
#149710 det kallas iron iiiiiiiiii 12liter på 480in varrrstt :oops:

   TS
Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

Herr Krånglin  
#149745
novis?? skrev:det kallas iron iiiiiiiiii 12liter på 480in varrrstt :oops:



ironi eller dumhet, potatis eller päran :grin:
Det är lätt att skylla på att man var ironisk i ställe för att erkänna att man läste fel / eller inte kan läsa .
Ett väldigt vanligt fenomen på nätet hos alla tangentbordsryttare .


Men till det tråden handlar om !

Vad tyckte du om 365 när du körde det ?
Och vad var bra /dåligt

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

novis??  
#176516 nu tror jag att dax att ta reda på lite om vad som händer på komatsu fronten för vi lär väl inte få köpa en john deere nå mer hehe har aggregatet blivit drift säkrare?vilka motorstorlekar finns?ett sp561`??funkar det aller 360.1 har strax5000t på 1470in så det börjar bli tid att se över vad vi ska ha. vet att jhg i ljusdal är stora spekulanter på en röd ja lura dom o köpa grönt hehe men nu försöker dom få mig intreserad av rött??

   TS
Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

valmetmange  
#176878
novis?? skrev:nu tror jag att dax att ta reda på lite om vad som händer på komatsu fronten för vi lär väl inte få köpa en john deere nå mer hehe har aggregatet blivit drift säkrare?vilka motorstorlekar finns?ett sp561`??funkar det aller 360.1 har strax5000t på 1470in så det börjar bli tid att se över vad vi ska ha. vet att jhg i ljusdal är stora spekulanter på en röd ja lura dom o köpa grönt hehe men nu försöker dom få mig intreserad av rött??

Lyssna lite med Bergvall i boda så får du väl höra hur 365 går.SP går fint men hållbart?kan ju fråga JHG hur de höll för dom. vårat bara krångla ju iof 551 451 va ju de då.

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

novis??  
#176882
valmetmange skrev:
novis?? skrev:nu tror jag att dax att ta reda på lite om vad som händer på komatsu fronten för vi lär väl inte få köpa en john deere nå mer hehe har aggregatet blivit drift säkrare?vilka motorstorlekar finns?ett sp561`??funkar det aller 360.1 har strax5000t på 1470in så det börjar bli tid att se över vad vi ska ha. vet att jhg i ljusdal är stora spekulanter på en röd ja lura dom o köpa grönt hehe men nu försöker dom få mig intreserad av rött??

Lyssna lite med Bergvall i boda så får du väl höra hur 365 går.SP går fint men hållbart?kan ju fråga JHG hur de höll för dom. vårat bara krångla ju iof 551 451 va ju de då.

bergval i boda?likabra att fråge en stenfö det har väl inte gått en slang på 9000t o 2l hydralolja typ.Nä lite seriösa svar tack

   TS
Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

valmetmange  
#176898
novis?? skrev:
valmetmange skrev:
novis?? skrev:nu tror jag att dax att ta reda på lite om vad som händer på komatsu fronten för vi lär väl inte få köpa en john deere nå mer hehe har aggregatet blivit drift säkrare?vilka motorstorlekar finns?ett sp561`??funkar det aller 360.1 har strax5000t på 1470in så det börjar bli tid att se över vad vi ska ha. vet att jhg i ljusdal är stora spekulanter på en röd ja lura dom o köpa grönt hehe men nu försöker dom få mig intreserad av rött??

Lyssna lite med Bergvall i boda så får du väl höra hur 365 går.SP går fint men hållbart?kan ju fråga JHG hur de höll för dom. vårat bara krångla ju iof 551 451 va ju de då.

bergval i boda?likabra att fråge en stenfö det har väl inte gått en slang på 9000t o 2l hydralolja typ.Nä lite seriösa svar tack

HA HA jaså e de så med dom :lol: Men inte köper JHG nån mer röd e?Dom verkar ju så hemskt nöjda å de är väl du å vad har hänt nu då? Fråga Benny på en provmaskin med 365 kanske han kan skaka fram en.

Avatar Fallback

Re: erfarethet av 931/365

novis??  
#176902 H i JHG har nog redan bestämt sig för den röda vägen han blir så trackad av panten.men det var väl fan om man inte skulle ha en lägre maskin så man slipper dyngkörningarna

   TS
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).