Traktorn i skogen

Större hydraulpump på en valmet 355?

19 inlägg 14981 visningar 5 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Re: Större hydraulpump på en valmet 355?

gnisten83  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#145683 Men du har väl en separat ventil till lastaren oxå, så då borde det gå att köra den med på samma frontpump

Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Större hydraulpump på en valmet 355?

mixter1  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146147 Hej hopp!
på valmet 305 så är det inte gemensam olja för transmission och hydraulik som det är på 505 och uppåt. hur vida det är en bra ide att koppla i hop servopumpen med den för arbetshydraulik vet jag inte. men det borde i vart fall inte påverka smörjningen av transmissionen.

Avatar Fallback

Re: Större hydraulpump på en valmet 355?

jorgst  
#147345
jonko skrev:
jorgst skrev:Det går att montera en elstyrd ventil så att man samkör styrservopump och den vanliga pumpen .
Vi köpte en sådan från weimers i våras som nu är moterad på vår 305 .



Berätta mera...




kan bara säga att det funkar väldigt bra.
ventilen styrs via en brytare bara att slå på när det skall kran köras slå av när man flyttar sig
kör på förhöjd tomgång
har för mig att den kostade runt 1500+

Avatar Fallback

Re: Större hydraulpump på en valmet 355?

Cat554  
#147390 Jeg skiftet pumper på Valmet 602 og 1203 som jeg hadde en gang i tiden. Kjøpte standard tannhjulspumper, fikk tak i medbringer med riktige splines som passet på standardpumpens koniske aksel. Portene på pumpen er snudd 45 grader i forhold til originalen, så de måtte jeg endre. Mener også jeg laget spacere for å få riktig avstand, da flensen på standard pumpen er tynnere. Det ble svært dårlig plass på 602 mot starteren (3-syl. motoren), men det gikk. 602 ble brukt med hjemmebygd griplaster, traktormontert.
Men jeg vet ikke om det er maken tilkobling på 355.
OH

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).