Traktorer och processorer

Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

15 inlägg 7361 visningar 3 följer Svara, dela mm...   
Användarvisningsbild

Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

rokon  
#147209 Börjar med att säga hej på er på detta forum som jag smygläst i ca 2 år nu, detta blir mitt första inlägg.
Läste tidigare på detta forum om att Snökätting Griper M var en bra kätting så jag beställde sådana från Hammars Verkstad AB, men vad tycker ni om det bolaget då? För mig är det bara som en evig väntan med bortförklaringar.
Läs själv vad jag mailade dem igår;

Behöver spåra försändelse från er med Griper M kätting samt styr-kätting. Vid min senaste kontakt med er per telefon så fick jag endast ett 8 siffrigt nummer, det gick ej att spåra någon försändelse med det. Vart är mina varor nu? Jag har betalt dem men ännu ej fått någon leverans, det enda ni har levererat är en faktura med kort betalningstid, jag har betallt min faktura men ej fått några varor. Svara på mitt mail med alla de uppgifter som behövs för att spåra försändelsen firmanamn på speditör, datum för försändelsen mm.

Bakgrund; beställde ett par Griper M piggkätting till min traktor samt ett par styrkätting till en äldre typ av huggarvagn av er (Hammars Verkstad AB) beställningen gjordes per telefon den 19/10 2011 efter det jag försäkrat mig om att varorna fanns i lager, jag lovades snabb leverans samt att det var fri frakt, jag frågade särskilt om det gick bra för er att leverera till den plats i Norrbotten där jag har mitt skogsskifte,och min traktor, och där jag även befinner mig. Det skulle gå bra. beställningen mottogs av Xxxx Xxxxxx. (hon verkade kunnig och gav ett förtroendefullt intryck) Tiden gick och jag betalade min faktura i tid men någon försändelse sågs aldrig till. Ringde åter upp ert företag varvid jag fick reda på att varorna hade blivit restnoterade från tillverkaren men att de nu skulle skickas till mig direkt från tillverkaren varvid de skulle komma på några dagar. Då varorna inte kommit efter en vecka ringde jag åter upp ert företag varvid jag fick reda på att tillverkaren hade skickat varorna till er och där hade de blivit stående en vecka innan några av edra arbetare hade funderat vems försändelse det var, varvid ni hade konstaterat att det var mina grejor. Jag blev senare uppringd och fick höra att leverans var bokad och jag fick ett 8 siffrigt nummer som dock ej gick att använda för att spåra försändelsen. Ni har inte skött denna order bra, det var också osant att påstå att varorna fanns i lager, jag har blivit lovad snabb leverans av dessa kättingar och behöver dem nu verkligen för att kunna köra ut mina vindfällen ur skogen, här börjar nu halkan göra sig påmind om att vinterväglag råder. Idag är det den 22 November!



   TS
Lantmännen Maskin
Avatar Fallback

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

Crisse  
#147212 Detta är fullständigt oacceptabelt, hoppas att det löser sig för dig.
Tycker också sånt här bra att det kommer upp för att varna ev andra presumtiva kunder!

Avatar Fallback

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

vedhandlaren  
#147215 min sambo bestälde hästboxar för 5 år senan. tom har som tur är kommit :lol: men dom var 4 månader försenade och vi fick många bortförklaringar under den tiden.

det var på sommaren som vi skulle få dom så vi han sätta upp dom innan hösten och hästarna skulle in.

och där stod man med hästar som stod ute under hösten.

så deras beteende verkar inte vara ändrat på fem år.

du är alltså inte den första som råkar illa ut.

Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

rokon  
#147218 Hej Crisse, tack för det.
Beställde ungefär samtidigt grejor från Sonnys maskiner till min Starkran de började med att säga att de ej lovade att kunna ta det så snabbt för de var upptagna med en mässa, men där kom i alla fall grejorna på ca en vecka samt även före fakturan. Allt i sin ordning där.
Vad Hammars Verkstad AB beträffar så lovade de snabb leverans vid två tillfällen samt senaste 3je gången, ej så snabb leverans då de ju fanns på en plats där gods ej hämtades varje dag. Nu är det 8 dagar sedan och ett nummer som ej går att spåra försändelseen med, och 2 arbetsdagar utan ett svar på mailet till dem, därför låter jag nu er läsa mitt mail till dem i mitt första inlägg här på forumet.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147227 Alltid bra med info, hoppas de bättrar sig och du blir nöjd, hsh låt oss veta hur detta går.

Avatar Fallback

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147293 Tja, ja bor rätt nära å nyttjar dom MINIMALT av den anledningen! inga favvoriter i mina ögon!

Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

rokon  
#147310 Har nu åter mailat Hammars Verkstad AB det jag skrev i första inlägget samt med ett första stycke som lyder;
Hammars Verkstads AB och mitt ärende diskuteras på Skogsforum, Sveriges största mötesplats för skogsfolk på nätet!
Och uppenbarligen även av hästägare också

Får nu se om de bemödar sig att svara mig?

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147316 Tänk vilka olika upplevelser man kan få av samma firma. :surp:

Jag åkte dit (bor ganska nära) för att köpa fästen till skopan. Bjöds direkt på kaffe medan de skulle hämta han som visste allt om detta. Jag har en lite ålderstigen och udda lastare så det var inte alldeles lätt. en kille följde med mig ut på gården och vi letade runt i säkert 20 minuter tills han hitta ett par fästen som jag kunde nog kunde. Prova, kom tillbaks annars. Tja, hur bra service som helst.

Hoppas det ordnar upp sig för dig "rokon"!

Avatar Fallback

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

nutte  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147322 uvskogen, du har till viss del rätt där, är man väl där å "ligger" med så händer det saker, men ber man dom lägga iordning eller skicka då äre helt andra bananer... Dom har fått gjort nån ny hydraulkolv åt mej nån gång, men det tar tid... Å en bekant lämnade in sin kolv till en kran för ett tag sen, med den nya kolven kan han inte köra in vippan lika långt som innan... typ...

Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

rokon  
#147326 Uvskogen naturligtvis så har ett mynt 2 sidor och uppenbarligen kan man få olika upplevelser. Det vore bra om det här företaget jobbade mer med att kvalitetsäkra sina leveranser så att det dom lovar också kan hållas, samt kommunicera till kund när leveranser ej kan hållas, mm. mm.

Idag fungerade allt faktiskt mycket väl. Jag blev uppringd från Hammars Verkstad AB idag vid 11-tiden. De hade läst mailen, de hade ringt och tagit reda på att varorna fanns hos Shenker i Luleå samt att de skulle skickas ut till mig idag, samt att jag även fick det 10 siffriga fraktnummret, som krävs för spårning, som nu ej behövdes utföras av mig. Jag har alltså fått mina kättingar idag! Så för mig har det ordnat sig!

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

Slurfi  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#147666 Kul att det gick bra. Skriv gärna orten där du bor i din Profilsida.

Avatar Fallback

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

bulten1  
#150886 Hammars har jag inget att säga om, har inte handlat något där. Men däremot så är Hammars en underleverantör till Nyvab vad jag förstår. Jag beställde mina Griper X hos Nyvab i Fredags 111209, men hon jag pratade med (Annika tror jag hon hette) sa att det var för sent på eftermidagen för att skicka på Fredagen. Men på Måndag gick dom nog iväg för på Tisdag den 111213 Luciadagen alltså hade jag mina kjedjor. 2 dagar från Småland där Nyvab finns tror jag till Jämtland är hyfsat bra, och jag har inte betalat någon ting än. Mycket bra service från NYVAB. Jag är inte köpt av Nyvab bara tacksam och nöjd. :P

Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

rokon  
#150893 Ja nästa gång får det bli direkt från NYVAB som jag då tyvärr ej kände till.

   TS
Användarvisningsbild

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

Uvskogen  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#150895 Ja Nyvab är bra. Köpte mina kedjor direkt från dem också. Några lås gick sönder efter ett år (slirade mot sten) men de skickade nya direkt jag ringde, kom med post dagen efter.

Avatar Fallback

Re: Hammars Verkstad AB, kedjor trodde jag?

sveakatten  
#151019 Köper nästan att hydralik hos Hammars, dom hade problem i somras med leveranser på grund av sjukdom sa dom. Köpte ett gäng kopplingar och kranar nu för en vecka sedan, kom dagarna efter beställning. :grin: :grin:

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).