Gallring

Gödsling med naturgödsel

4 inlägg 2803 visningar 2 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback

Gödsling med naturgödsel

kottplockarn  
#146664 Hej, jag har sett att gödselfrågorn stötts och blötts några gånger men ingen har tagit upp natur gödsel. Själv sitter jag varje år på ett berg av hästskit/spån som jag har för lite mark för att bruka ner, så jag har börjat sprida det i skogen. Det jag undrar över nu är om någon har erfarenhet av liknande, kanske till och med en skitvagn med pendlad boggie. Funderar själv på att bygga något med en fläkt på tex från en snöslunga el motsv dvs om det inte är skadligt för skogen att köra ut skiten där. Tacksam för synpunkter.



   TS
Malwa
Avatar Fallback

Re: Gödsling med naturgödsel

Skogsola  Firar 10 år som aktiv medlem på skogsforum! 
#146674 En fundering är utifall skogen gör sig nytta av gödseln eller om det mesta urlakas.

Avatar Fallback

Re: Gödsling med naturgödsel

skördaren 2  
#146676 Bra fråga undra hur stor verkan hästskit har på skogen :smile:

Användarvisningsbild

Re: Gödsling med naturgödsel

Mäki  
#146682 Mink och rävfarmare körde tidigare ut dynga i skogen vet jag sedan om det var någon nytta med det vet jag inte men dom fick åtminstone ha sin skog i fred för bär och svampplockare.

 Besvara  
  • Sida 1 av 1
Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).