Skotare

Lännen mfl

33 inlägg 41032 visningar 1 följer Svara, dela mm...   
Avatar Fallback
Huddigskördare  
#15613
Engstrand skrev:550n är helslut i svängen,glappar nästan 1 meter ute i kranspetsen. Men den har ju gått styva 20 000 timmar åxå.

Huddigskördare skrev:Har du tittat på svängkransen om kuggarna är mera slitna upptill? Det var ett problem på den tiden. Berodde på att ringarna som man justerar kuggspelet med är ngt högre än svängplattan så när man drar åt svängmotorerna så tiltar motorerna och sliter snett. Brukar även bli oljud i svängen.


OK - Om det är samma svängkrans så har den hållt bra. Glappar den i kuggarna eller i lagret? På en 550 skall det vara Rexroth svängmotorer och där vill jag minnas att det är en justerring under motorn där du justerar kuggspelet. Kuggarna är härdade i ytan men efter så lång tid kanske det helt enkelt är slut.

Rottne skotare
Avatar Fallback
495 xl  
#15619
Engstrand skrev:Okey,den går inte lika fint på mossar som grävaren antar ja? De gjorde då inte 550n ja körde förr,riktig U-båt.
Kör ni vägkanter med slagkraft aggregatet? Min bror har ett sånt på deras gamla 550.


slagkraft aggregatet används till att röjabusk i skidbackar,slå vägkanter gör vi med huddig

Avatar Fallback

Re: Lännen mfl

495 xl  
#146394

Fredrik Reuter
Hej Gäst! Jag heter Fredrik och driver denna sajt. Jag skulle gärna vilja tipsa dig om hur du kan få ut mer av skogsforum. Klicka på de knappar som passar dig här intill (minifönster öppnas).
Liknande Trådar